"Om du ligger här"

Nu ska Albin vila middag och det går väl sådär. Han är lite för pigg egentligen,  men jag hoppas på att ett under ska ske! Just nu pratar han med sina 48 tuttar och lägger dom på "rätt" plats i sängen. Samtidigt säger han "Om du ligger här. Bra!" för varje tutte han bäddar ner.

Hurra hurra! Idag fick vi sova till strax innan 8. Kan ju bero på att Albin bara petade i maten igår och därför vakande kring 4 och kunde inte somna om innan han fick välling. Den tiden ger jag honom mer än gärna välling, för jag tänker på inga villkor kliva upp då. Frukost, tv och tidning blev det när vi tagit oss upp.
En Ruskovilla huva återlämnades till dagis då vi helt plötsligt upptäckte att vi hade två stycken, en mammas raska händer hade fått med sig den ner i dagisväskan från grannhyllan. Nu är den återlämnad till dagis och hade den varit märkt med namn hade vi givetvis levererat den hem! Bobåkning, madrassåkning och lite snöskottning med utetraktorn har också hunnits med, samt lunch och lite pottbesökt. Nu ökar vi stadigt på tiden utan blöja och jag tror att det är någon som börjar gilla livet som blöjlös. Någon förutom mamma vill säga... =) Nu ser vi med spänning fram emot om Tomten eventuellt kan ha massa kortkalsonger i ett paket. För det lär ju gå några par innan vi är torra!

Nu tror jag att undret har skett, gulleplutten sover.

Imorgon börjar vi förbereda julen lite extra med familjemys och pynt på graven. Fredde får vara ledig och då hinner vi med det i lugn och ro. Annars hade Albin och jag fixat det nu under förmiddagen. En julskinka ska också tillagas och sprida härlig doft i huset. Måste bar lära mig av tidigare års misstag. Ofta startar jag tillagningen för sent på dygnet och det innebär att jag mer än en gång fått kliva upp mitt i natten för att plocka ut den ur ugnen. Hoppas jag lärt mig något till i år!

Nu pausar jag inlägget och återkommer senare i kväll. Förhoppningsvis... Måste ge Hustomten mat nu!

Här kommer två bilder från graven, den ena är tagen med blixt så där finns det ingen som helst mysfaktor. Den andra är tagen utan blixt och då ser man ingenting, ganska suddigt och mörkt. Jag lägger ut den i alla fall bara för att jag tycker de tä rfint med lyktor i mörkret.
Så, om någon med en bättre kamera passerar graven när det är mörkt och ljusen tindrar vackert - ta en bild och skicka den till mig!



Här är familjegraven där Vilmer ligger. Är själv rätt nöjd över julgranen som dessutom är prydd med  röda kulor!




Samma grav fast med lite mer sudd... en del männsikor har denna synskärpa lite senare ikväll - hemvändarfest på Hotellet. Ha det så trevlig alla ni som ska ut, själv ska jag julpyssla och mysa i soffan...
Jag kliver upp tidigt imorgon, gör ni det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0