Recept på söndagsfikat

Här kommer ett superdupergott recept på Linneas Pollykaka!

Pollykaka                       


3 ägg

2 dl socker

100 g margarin

0,5 dl mjöl

1 påse Polly

200 g mörk choklad


•-         Vispa ägg och socker

•-         Smält margarin, lägg i chokladen så att den smälter

•-         Blanda i allt i "äggsockersmeten"

•-         Grädda i 175 grader 25-30 minuter

Det är denna kaka jag bjuder på söndag kl 14:30.

Dagen har gått bra idag med, tröttheten ger sig till känna så fort jag tittar innanför dörren när jag kommer hem. Idag har jag dessutom suttit och räknat lite på hur många timmar jag ska jobba varje dag till veckan, måste ju fylla upp till 50% annars är det inte rätt. Ser hur som helst ut som att jag gör det så jag kommer att kunna njuta av min lön med gott samvete även denna månad! Synd bara att den är så hiskeligt tunn... Pengarna bara rinner ur händerna så här i juletid; klappar ska inhandlas hit och dit och med tanke på hösten så ser min garderob hemsk ut.

Jag har verkligen ingeting att ta på mig och kvalen kring detta med kläder är många. De nyaste kläderna jag har är mammakläder och dom vill/kan jag ju inte ha på mig nu. Jag behöver vanliga kläder men dom enstaka vanliga kläderna jag har i min garderob är en storlek mindre än min kropp just nu.
För att vara anständigt klädd skulle jag behöva handla en större storlek och det känns ju smickrande... målet är ju att jag ska gå ner till min normala vikt och även om jag inte befinner mig så många kilon från den så så har jag definitivt inte någon lust att köpa kläder som sedan blir för stora!
Men om jag skulle bestämma mig för att köpa kläder i en passande storlek så är ju mitt mål ändå att bli med bebis i magen så snart som kroppen bara kan tänka sig det, och då är även dessa nya kläder för små och därmed obrukbara.... Fast att få bebis i magen kanske inte går som planerat, det kan ju faktiskt ta jätteläääänge innan ett litet frö vill bygga bo där! Hoppas verkligen inte att det tar jättelänge, men jag har nog inte så mkt att säga till om i den frågan.

Känns som om kroppen och framförallt hjärnan fortfarande är gravid ibland, går bara omkring och väntar på bebisen. Det kanske inte är så konstigt, nästa vecka på torsdag den 18 var Vilmer beräknat. Ser inte fram emot den dagen direkt och det är inte med glädje jag tänker på den. Antar att det kommer bli en känslosam dag och den ska ju genomlevas i vilket fall som helst. Ska träffa kuratorn på måndag så jag kanske får lite tips och trix på hur jag överlever den. Att Fredde sedan ska jobba 200 mil bort hela julen känns inte strålande, hade faktiskt behövt honom hemma då, men det lär hans chefer strunta i. Dom verkar vara ganska konstiga människor, i alla fall som företagsledare...
Skulle kunna skriva ett helt kapitel om dom och det lär jag göra en vacker dag när jag känner för det!

Sedan jag börjat jobba har jag närmare till gråten, tror det beror på den anspänning det är att vistas bland alla människor hela dagarna. Jag skulle gärna ta emot ett "träningsprogram" för hur du kommer tillbaka  till arbetet i en bra takt. Jag vill ju så mkt men kroppen vill något annat ibland. Tänker bara på när jag var på efterkontroll förra veckan och alla känslor bara sköljde över mig och jag bara satt där och tog emot, våg efter våg helt oförberedd. Jag vill int eatt det ska bli så med jobbet, jag vill ta det i en lagom takt. Problemet är bara att jag inte vet vad en lagom takt är för mig. Rädslan över att gå ut för hårt och sedan tvingas backa några steg är stor. Jag vill gärna lyckas med min anpassning, inte misslyckas. För det är så jag ser det om jag från början anser att jag klarar av att jobba 80% och efter några veckor så är jag ett vrak och måste gå ner i tjänst till 50%(eller vad det nu kan vara).

Någon med erfarenhet som vill hjälpa till?


Kommentarer
Postat av: Evar

Läste förra lördagen om en kvinna som arbetade med mindfulness och då surfade jag på internet. Hittade Ola Schenström (läkare) som pratar om att vara här och nu. Det finns program att följa och träna sig med. Jag följer dig och din familj på bloggen,det är redan ett underlag till en bok. Varma tankar till er.

2008-12-12 @ 06:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0