Jag uppskattade...

Idag har jag kommit på att jag först och främst vill visa hur min a fina stolar blev. Det jag önskar att du som läsare ger din bedömning på är om jag ska måla om stolarna till svart eller om det är läckert i den färg det är. Resten av stugan kommer att ha vita väggar i någon form av panel/brädor eller vad nu en äkta snickare skulle kalla det. Taket vill ja gha vitt, eventuellt med lite blankhet i och golvet blir mörkmörkbrunsvart, matt. Vill inte blanda in så många olika färger, men en till färg utöver svart/vitt hade jag tänkt mig. Så vad tror ni?



Gamla fåtöljen med nya kläder...



Den enda stolen med kläder ser ut så här...



Närbild på stolsdynan... vilket hantverk, eller hur?

Kom ihåg att säga vad du tycker, behålla färgen eller måla om till svart?

Nu kommer vi till dagens inlägg. Innan du läser vidare ska du veta att inlägget kom till endast för att jag vill visa min uppskattning till de som gjorde vår första tid efter Vilmers död lite mer dräglig. Allt efter hur jag upplevde det den första tiden. Nu pratar vi om de första dagarna och eventuellt de tre-fyra första veckorna efter 7 oktober 2008. Det kan hända att en del känner att dom gjort mycket och ändå inte finns omnämnda i inlägget, det betyder inte att allt är förgäves. Jag har nog helt enkelt inte bara kommit till den punkt i dagsläget då jag kan uppskatta era handlingar ännu. Jag har fortfarande en hel del känslor att komma ikapp med rent mentalt.

Här är i alla fall några händelser som jag kommer ihåg delar av och som jag uppskattade! Kanske kan komma till användning för någon annan i samma situation eller så kanske inte, eftersom vi alla tar tag i sorgen på olika sätt. Det som är okej för mig är inte okej för en annan.

- Ni känner dom redan, Sunderbyns hjältar; B, W, L och alla andra inblandade som jag inte kommer ihåg namnen på.
- Kulturambassadören M med sällskap som bjöd på teater i Kulturens hus! Skönt att få komma bort och skratta lite i goda vänners sällskap. Inget beklagande eller så, bara sunda frågor och en massa skratt både i och utanför teatern. =)
- Gamla grannen K som kom förbi bara några dagar efter vår hemkomst. Första personen utanför familjen som betedde sig som jag önskade, dvs inga kramar och stackars-er-blickar-jag-skulle-dö-om-jag-var-med-om-något-liknande. Det var mitt första möte med det "normala" livet/umgänget efter Sunderbyn. För mig passade det perfekt, en annan hade hatat det!
- Nästa person är B för hennes frånvaro. Det låter inte helt klokt, eller hur? Men om ni bara visste hur skönt det var att få ta kontakt med sina vänner i egen takt. Ingen stress utan bara ta det lugnt under vår väg tillbaka. Ta tag i allt i egen takt allt eftersom orken kom tillbaka. Frånvaron uppskattades jättemycket i detta läge av mig!
- Trotjänaren N som även extraknäcker som kurator. Hon känner mig utan och innan... behöver jag säga mer. Jo, hon var den första och enda som jag vet/kommer ihåg som grattade oss för att vi fått Vilmer. Det passade mig perfekt, en annan hade hatat gratulationen!
- Jag som inte har de mest gröna fingrar i världshistorien blev glad över blommor som skickades till oss. Buketter kom från fem(som jag kommer ihåg det nu) olika håll; G, M,M & T,  kollegor på mitt jobb och mina elever. Det värmde mycket trots att det bara var "gräs".
- Prästinnan H som fick vår sista stund med Vilmer precis som vi ville in i minsta detalj!
- Änglamamman M som kommer med goda råd om vad jag har framför mig. för mig betyder ord från människor som varit med om något liknande väldigt mycket. Som jag sagt tidigare ser jag hopp om att livet blir hyfsat normalt, det är skönt att prata med dom som vet vad dom pratar om helt enkelt.
- Studiekamraten från LTU M som helt enkelt bara ringde upp en dag och frågade vad som egentligen hänt!
- Alla "Tänker på dig/er!"-SMS betydde mer än ni kan ana. Skicka hellre ett för mycket än låt bli. Min telefon har aldrig tagit emot så många SMS, Freddes telefon har aldrig varit så tyst som då...
- Familjen givetvis!
- Min Fredde och Albin så klart!

Som jag skrev tidigare så finns det helt klart fler som gjort saker jag kommer att minnas för tid och evighet, just nu ligger dom tyvärr lite ängre bak i hjärnbarken,men det betyder inte att jag glömt bort dig. =) Du förtjänar ditt ögonblick i rampljuset - dock inte ikväll, i min blogg... 
Mitt vad det är så kommer jag på att det där faktiskt också var en fin gest/handling och det där och det där... och då kommer även du att omnämnas här!

Men glöm inte att göra din röst hörd angående stolarna!

Kommentarer
Postat av: Katta

Varför inte måla dom vita? Då är det ju lättare när du byter tyg i framtiden.....från det ena till det andra, Fredde är ju "kille" och tackalr sin känslor på ett annat sätt är det något du kan berätta om? eller bara om ni vill såklart,,,

2008-12-30 @ 21:04:03
Postat av: Emma

Det första jag tänkte när jag såg stolarna var ju hur snygga de skulle vara om du målade karmarna vita. Men jag ser att Katta hann före med det rådet... men det är ju bara ett gott tecken på att det finns fler med bra smak... =)



Kan måla de täckande vita, varför inte högblanka.

Eller måla de först svarta och sen vitt ovanpå å så gnuggar du fram en liten nött känsla.

2008-12-30 @ 22:24:55
Postat av: niina

VITT var det första jag tänkte på :)

2008-12-30 @ 22:31:03
Postat av: annavirrmamma

Niina, Emma & Katta; Tack för era synpunkter! Ja, vitt är verkligen jättefint, MEN nästan allt i mitt vanliga hem är eller blir vitt, vitt och åter vitt, där kom den svarta tanken in...

Katta; Jepp, Fredde är kille - det stämmer iaf senast jag kollade... Killar är ju som dom blev och så även på denna punkt. Vi helt olika reaktioner på detta! Som tur är finns det en massa förståelse hos oss för våra olikheter i detta. Det ska jag abslout berätta om i framtiden, påminn mig om det blir februari och ni fortfarande står som frågetecken!

2008-12-30 @ 23:04:10
URL: http://annavirrmamma.blogg.se/
Postat av: annavirrmamma

Verkar hur som helst att förslaget att behålla färgen är ratat än så länge... =)

2008-12-30 @ 23:10:41
URL: http://annavirrmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Känner jag vissa av Freddes kompisar rätt så får man ju oftast dra orden ur dem, så det är inte så konstigt att hans telefon var tyst i början... tjejjer har nog oftast lite lättare för orden, eller?? ang. stolarna tycker jag svart, eller vitt, fast de är snygga som de är också... (inte mycket hjälp av mig alltså) =)

2008-12-30 @ 23:55:46
Postat av: Anneli

Tyget var jättefint!

2008-12-30 @ 23:57:19
Postat av: Josefin

Kikar in.. Skulle nog behålla färgen på möbleran vart riktigt läcker och lite annolunda.. Snyggt tyg är det också.. HA en riktigt trevlig Nyårsafton.. Josse

2008-12-31 @ 08:32:18
Postat av: minna

Svart, helt klart. Den gamla turkosa färgen är jätteläcker, men risken finns att du vill kräkas på den om ett halvår.:) Minna

2008-12-31 @ 10:50:28
Postat av: Jonna

Hm...svårt val...jag tycker nog att du ska behålla dem i den färgen de är i. Så skulle du kunna plocka upp den turkosblå färgen i några andra detaljer i stugan, t ex på några ljus, en pläd eller dyl. Tyget var förövrigt jättefint!



Ha en fin nyårsafton! Kram Jonna

2008-12-31 @ 11:06:59
Postat av: Maria

Svårt val...men jag tycker nog att du skall behålla den turkosa färgen ! Det var häftigt och anorlunda. Snyggt tyg !

2008-12-31 @ 12:17:49
Postat av: [email protected]

Trevligt med fler kommentarer! Börjar få en klar bild över hur jag vill ha det. Dessutom har jag lyssnat på Fredde i denna fråga så jag har inte kört över honom helt denna gång... =)

2008-12-31 @ 15:52:48
Postat av: Katta

Nämen...svart och orange är snyggt tillsammans...men man måste "se" det....Gott slut...

2008-12-31 @ 16:06:47
Postat av: Jenny

Tyckte möblerna hade en snygg färg och du hade ett väldigt snyggt tyg...hoppas ni får en bra nyårsafton! Kramar,

2008-12-31 @ 17:55:37
Postat av: Marlene

Behåll färgen! Men då är jag inte så mycket för svart-vit inredning öht, som du nog vet...

2009-01-01 @ 09:25:31
Postat av: annavirrmamma

Jag kommer att behålla färgen! Ska måla om dom när jag tröttnat på den...

2009-01-01 @ 19:18:38
URL: http://annavirrmamma.blogg.se/
Postat av: MA

Halkade in på din blogg genom Hannas blogg. Min son går på 8:an på Norrskenet, kom på att du måste vara hans lärare. Att skriva ett brev till eleven är en bra idé, du skriver så fint.



Stolarna är superfina, skulle passa perfekt i mitt hem, haha...... :-)

2009-01-05 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0