Uppdatering? Ja, tack!

Nu har jag funderat hela helgen på detta med sorg och det vi går igenom. Jag tycker det är märkligt att den spelar mig sådana spratt, den bara slår undan benen på mig utan minsta varning. Eller den kanske varnar utan att jag kan märka det? Du som följer min blogg märker ju hur det hela tiden pendlar med känslorna, det kan vara bra i flera dagar, veckor och sedan är allt piss i några dagar. Sen resan jag mig och känner mig lite starkare och undrar hur jag kunde må så dåligt egentligen? Lite som med PMS, du vet att du får det någon gång, du blir helt galen över småsaker, sen när anfallet är över kan du inte förstå hur du kunde må så hemskt. Detta gäller endast de kvinnliga läsarna, är du man får du fråga någon annan om PMS - för PMS har även ni män, det finns det forskning på! =)

Under dagen har vi haft Pollykaksfest, det dök upp några gäster som försåg sig av den goda kakan. Alltid trevlig med besök! Måste bli bättre på det där med att hälsa på andra människor, livet är ju för kort för att bara tänka att jag borde.

Jag har lyckats samla så mycket kraft att jag känner mig redo för en till vecka på jobbet. Ska försöka få lite ordning på livet på jobbet efter jul då. Sen måste jag bli uppdaterad på personalfesten och alla tävlingar dom hade där. Det råder delade meningar om vilket lag som vann, men för mig är det ju rätt självklart vilket lag som vann! =)

Eftersom vi håller på och bygger ut stugan så kliar det något i mina inredningsfingrar efter att få börja piffa och måla lite. Jag vet att det är länge kvar innan det är dags, men hux flux så är det dags för mig att börja måla väggar och möbler och då vill jag vara färdig med mina funderingar! Jag gillar normalt en gammeldags stil fast i stugan blir det något helt annat, tror jag. Så snart det blir lite varmare, om några månader, ska jag slita fram sandpapper och börja slipa. Sen öppnar jag färgburken och målar möbler till höger och vänster.

Ikväll blir det myskväll m F i soffan. Ska nog tigga/hota till mig en massage av mina axlar, dom kan behöva det... Ni vet "Om inte du... så..." fat jag tänker säga det med en sammetslen röst. Då kan jag bara inte få ett nej!

Albin åkte på skotertur med sin far igår och det är alltid en stor hit. Längtar efter våren så vi får göra utflykter till stugan och lite varstans, måste bara fixa en släde/kälke så vi får med oss allt vi behöver. Det blir en hel del om du ska vara ute en hel dag och det ska ätas, sovas och lekas!



Kommentarer
Postat av: Anneli

Som jag sagt tidigare är det bara att säga till ifall du vill ha lite massage utan att behöva tigga... =)jag behöver träna, så tveka inte att säga då det passar dig.

2008-12-16 @ 19:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0