Blandad kompott!

Idag blir det en blandad kompott med innehållet. Jag börjar med att säga att vi vaknada tidigt, ja 8 minuter över 5 närmare bestämt. Så länge Albin är pigg och glad är det i alla fall lättare att stiga upp den tiden och vi hade tur idag.
Efter jag dumpat honom på dagis, för det är så det går till numera. Klär av honom, puss å go och sen springer han iväg och leker. Så roligt att se att han trivs där, för det var någon i min familj som hade stor ångest över att den lille bebisen skulle tvingas börja på dagis. Idag har denna någon en annan inställning. Denna någon är jag...
Hm, konstig meningsbyggnad det blev - iaf så åkte jag till Kalix. Där tankade jag diesel, köpte en vämrelampa till hönorna, hönsfoder och kaninmat. När jag ändå var i krokarna kring Vilmer så passade jag på att äka dit och tända ett ljus i lyktan och två små marshaller. Det blev så fint så fint, kolla bara(marshallerna finns inte med på bilden);


Nallen som du ser i det lilla arrangemanget har pappan i huset bestämt plats åt. Själv vill jag mest korsfästa den i korset, eller nej det är inte hela sanningen. Jag tyckte att det skulle vara fint om den satt kring korset men sen tänkte jag att den förmodligen snöar över så då satte jag den på "grenen" - det var då den såg korsfäst ut och det var då jag ändrade mig.
När jag ändå är  inne på Vilmer så vill jag än en gång passa på att säga hur väl bemötta vi blivit, i stort sett alla har bemött oss med stor värme och förståelse. Fortfarande och för evigt är det prästen H, läkaren B och barnmorskan W som är mina/våra stora favoriter! Deras inställning till oss och det vi varit med om har hjälpt och stärkt mig jättemycket. Måste skriva ett helt inlägg om det senare för det skulle kunna bli en hel bok om hur mycket jag gillar dom. Kanske just för att dom delade min svåraste stund i livet.

När jag kom hem från Kalix flyttade jag in hönorna i mjölkrummet, nja två stycken vägrade att samarbeta så dom fryser fortfarande fjädrarna av sig utomhus. Ska flytta över dom när dom lugnat ner sig lite och inte springer in under hösnhuset hela tiden, det är liksom för smalt för mig där. =)

En rolig grej som jag varit med om i veckan är frågeleken. Den går till så att en vuxen person berättar för en 2-åring att det ska komma en moster på fredag. Den vuxne personen berättar detta redan på måndag, för det har hon kunnat göra tidigare utan att det blivit konstigt på något sätt. Leken går sedan ut på att den lille 2-åringen ska på så kort tid som möjligt, dvs mellan måndag och fredag, hinna fråga frågan "När kommer moster?" så många gånger som möjligt. När han blir riktigt i sitt esse ropar han till och med "Nu kommer moster!" Man kan ana att den lille längtar efter sin moster. Titta bara här så kul dom har tillsammans;


Det ska börjas i tid med de tekniska sakerna!

Over and out...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken fin gravsmyckning! Inspirerande!

2008-11-20 @ 10:59:22
URL: http://hannajohnselius.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej igen!

Jattefin gravsmyckning. Allt bra annars? Vi ar pa vag ut pa dagens bravader. Som du marker saknar jag 3 bokstaver pa tangentbordet. Ha det bra och skot om er! Nina

2008-11-20 @ 17:50:21
Postat av: annavirrmamma

Ja, visst är den fin! Lite mossa, en gammal balja, tallkottar och tallris, några stenar och en fin pinne. Å nallen förståss. Man tager vad man haver helt enkelt... =)

2008-11-20 @ 18:57:31
Postat av: annavirrmamma

Tack så mycket! Lite tallgrenar å kottar, en gammal balja, mossa, stenar och en gammal pinne och vips så har du en gravsmyckning! Är faktistk nöjd över den själv också, måste bara lösa problemet som uppstår när en massa snö faller och den inte syns längre...

2008-11-20 @ 19:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0