Pepparkakor, Bertil & Stockholm

Bertil från Sunderbyn ringde idag. Han hade fått alla resultat från obduktionen på papper nu och ville bara delge oss dom. Som jag sagt tidigare så hade Vilmer inga missbildningar, har var normalstor vilket tyder på att han haft det ganska gott ställt med mat i mammas mage. Inga virusinfektioner hade varken han eller jag...
Det enda som dom hittat var att min moderkaka var en aning "omogen", men det är tydligen normalt med tanke på hur långt gången graviditeten var. Sen hade dom hittat en trolig dödsorsak - cirkualtionen mellan moderkakan och Vilmer hade hastig slutat fungera. Sen är det stopp på all information. Jag skulle få kopior på alla papper och när jag fått dom skulle jag höra av mig om jag hade några frågor. Kan hända att jag gör det, speciellt med tanke på att all denna information fick jag samtidigt som en nyvaken och sur Albin skulle gasta i mitt knä. Perfekt tajming av lillen kan man säga... =)
Sen avslutade han samtalet med att vi ses så fort jag blivit tjock igen!
Och visst är det ju så att jag verkligen längtar efter att få bli gravid igen, får se när min kropp tycker det är dags. Det finns ju en hel del saker som måste börja fungera igen och det vad man ju aldrig hur länge det tar... *suck* Men en vacker dag kommer det att ske och förhoppningsvis med en annan utgång än med Vilmer!

Annars så har kusinerna bakat pepparkakor idag och dom verkade ha trevlig, vi vuxna hade det i alla fall.

Sitter och väntar på att jag ska få besök. Lite spännande faktiskt, det är två gamla elever till mig som ska komma och hälsa på. Det är lite roligt att dom vill hälsa på sin gamla fröken från förr! Nästan lite smickrande om jag får säga det själv... Känns helt otroligt att dom dessutom fått körkort, fatta dom har blivit jättestora åldersmässigt sett! Och jag tvingas inse att jag inte längre är så ung som jag önskade... 40 strecket närmar sig med stormsteg.

Resa till Stockholm 3-7 december är bokad så då blir det bloggpaus!

Kommentarer
Postat av: j

Känns det skönt att ha fått en förklaring, eller i alla fall en liten del av en? Om jag fattar det rätt kommer ni inte att kunna får veta mer, t.ex. varför det med moderkakan kan ha hänt!? Hoppas verkligen att det känns OK med dessa svar ändå... Kram.

2008-11-26 @ 20:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0