Sista helgen i april

Vår gård är ganska stor men trots det börjar den likna mina föräldrars gård. På deras gård ryms det precis allt - och lite till! Där har de en gång i tiden pressat in
- en gammal Volvo "Dea"
- en husbil
- en husvagn
- ett släp
- en skoter
- en Saab
- en till Saab
- en terrängbil
- en packkälke till skotern

Nu står följande hos oss
- släpet
- husvagnen

Själva bidrar vi med
- en Passat
- en till Passat
- en älgjaktsVolvo/lekbil för Albin
- en rävkoja

Sedan lägger vi till
- en sandlådebåt
- en gungställning
- en hönsgård
- kaninbur
- utekaninbur
- gigantisk vedhög


Ja, äpplet faller inte så långt från trädet!
Annars då? Om två veckor drar jag och brudarna till Stockholm och möter upp våren. Jag hoppas på en och annan sovmorgon och lite påbättring av brun-utan-sol. För med sol blir jag inte brun längre... Fattar inte det där, men jag ger upp. Jag köper mig några tuber sol på flaska och tar mig an sommaren på det sättet. Kommer ju att se fräsch ut i alla fall! =)

I fredags bar det av på kalas i Smedsbyn och där var det hur god mat som helst! Thanks!

På torsdag blir det premiärgrillning vilket jag ser fram emot.

Till veckan kör jag igång med utvecklingssamtal och det lär bli några intensiva dagar medan de pågår.

Sommardäck på bilen är fixat under helgen. Har kommit på hur dåligt det är at tjag inte byter däck på min egen bil längre, det ogillar jag skarpt. Absolut inte så att jag inte vet hur man gör, det känns bara som att tiden inte finns. Fast den faktiskt finns. Det handlar nog om att jag inte är lika påstridig om att min tid och mina "måsten" också finns?!

Planer för Freddes vårfiske är att jag och Albin sover i Karlsborg en natt och förgyller deras tillvaro. Då moster kan du passa på att komma hem om du skulle det. Det blir kanske helgen efter jag varit ner till dig, eller den efter det. Det är tydligen inte bestämt än och vädret styr som vanligt hela aktiviteten.

Nu är det slut!


Kommentarer
Postat av: Linda

Nämen, Anna hej! Tänkte faktiskt på dig under kvällen att månne när du ska komma förbi skolan, vi väntar ju på dig! Ja toaletterna är ingenhöjdare, dock inget snöre att dra i. Annars var resan kul och vi har lärt oss mycket! KOm ihåg att komma för bi oss, innan vi alla far iväg på nya äventyr! Vi hörs :)

2009-04-28 @ 22:07:03
URL: http://lindaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0