Mamma Mu

Idag hände det igen. En granne till mina föräldrar efterlyste Vilmer. Jag träffar inte den kvinnan så ofta men hon hade i alla fall snappat upp att vi skulle ha fler barn än Albin och när hon såg mig, Albin och min mamma tittade hon väldigt förvirrat omkring oss och frågade var den lille är. Jag förklarade sakligt vad som hänt och ho bad om ursäkt för att hon inte visst eom det. Jag sa att det gör faktiskt inte någonting, hon kan ju absolut inte hålla sig uppdaterad på mitt liv och det som händer i det. Det var tredje gången någon frågar efter Vilmer. De andra gångerna har jag u redan berättaom om tidigare.

Jag blir singelmamma under veckorna med start nästa vecka. Jag kan inte påstå att jag jublar direkt. Visst hade jag kunnat förstå om det verkligen var så att det inte fanns ett endaste litet eljobb i Luleå. Då skulle jag kunna förstå att Fredde måste åka till Gällivare för att jobba. Men nu finns det jobb på närmare håll, men företaget han jobbar åt har helt klart bestämt sig för att han ska jobba på annan ort. Det kluriga i det hela är att det är Fredde som hämtar Albin måndagar och onsdagar, då tar han ut föräldraledighet och det blir ju ganska svårt när han måste jobba i Gällivare. Det tar företaget inte någon som helst hänsyn till, men det hade jag verkligen inte väntat mig heller. Så vår tillvaro just nu går ut på att pussla ihop våren med vem som hämtar Albin vilken dag. Hade gärna gjort roligare saker... Nåväl, det är bara världsliga saker. Det löser sig alldeles säkert och som tur är så är så är inte min arbetsgivare störd i huvudet.

En roligare grej hände igår morse när Albin väckt mig. Varje morgon brukar jag fråga om han sovit gott och det gjorde jag även denna morgon. Efter några millisekunder sa Albin så här
"Mamma, du måste prata med jag. Ha ja sovi länge eller ha ja inte gjort det?"
Då svarade jag "Men vad länge du sovit!"
"Mmm, de ha ja"

Idag fortsatte kravet på vilka frågor mamman ska ställa till sonen. Det var när vi myst innan vilan och läst Mamma mu bygger koja(jag har hittat min nya favorit hon är ju helt galet underbar den där kossan!).
"Mamma, ska vi prata om träden?"
"Det kan vi göra. du får prata så lyssnar jag"
"Öh träden har många grenar. Det kan blåsa i dom"

Sen tog samtalet slut, men vi hade samtalat om ett förutbestämt ämne. Jag ser goda hopp inför framtida nationella prov i olika svenska och engelska.

Tidigare i vecka påpekade Albin att jag har jättestor rumpa. Man tackar och bockar!

Igår när vi var hos mormor och moster i Karlsborg så åkte vi till Geviken för att titta på jättestora truckar med gigantiska gripar. som tur var så kom det en körandes när vi befann oss på förbjudet område, det var min farbror som körde. När vi sedan åkte hem till mormor för att äta lunch så berättade Albin ivrigt om alla fordon han sett och att det var morfars lillebror som körde trucken "Jag tyckte han var jättesöt!" Så se där, lillkillen tycker en man i sina bästa år (ca 55) är söt. Sötgubbe!

En annan glädjande grej är att jag fått kontakt med min kusin via facebook. Hur kul som helst att få kontakt med henne igen. Förutom att vi var kusiner så var vi även väldigt bra vänner. Så M om du läser det här så är det jättekul att ha kontakt med dig igen.
En annan kusin avslöjade sig här får någon dag sedan i en kommentar och det var precis lika glädjande! Alltid roligt när gamla kontakter hittar varandra igen. Vad tror ni om släktträff?

Nej, nu har gossen somnat och jag ska krypa upp i soffan... Nej, det blir till att ila omkring med dammsugaren i högsta hugg och jaga råttor, fylla ett påskägg från påskharen, plocka upp leksaker från golvet, hänga upp en rentvättad vinteroverall(som luktade skit innan). Mu, vad mycket jag har att göra!



Kommentarer
Postat av: j

Vi kan hämta om det behövs...

2009-04-08 @ 20:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0