IKEA

BMbesök idag och 148 slag/minut och en ilsken typ i magen. Järnvärdet hade gått upp från 112 till118, inte så himla mkt med andra ord. Jag fortsätter att kämpa på med kost och piller. Det fanns en önskan om att jag skulle övergå till NOferex men jag avböjde vänligt men bestämt - diarré har jag inte lust att ha. Varken nu eller någon annan gång.

Albin lämnades kvar på dagis för en lekstund och hämtades hem trött och hungrig. Men tror ni ha gick med på att sova. Nej, det fanns behov av det men ingen lust. Då fick mamman ta till de arga ögonen och den stränga frökenrösten och då gav han sig till slut. Men inte utan högljudda protester... Ska bli skönt när vi klivit över gränsen mellan sova och inte sova på dagen. Nu befinner vi oss mitt emellan och låter vi honom inte sova så har vi en mkt gnällig unge efter några dagar som bara vaknar tidigare och tidigare för varje morgon. Nåväl, det är små problem i det stora hela. Jag ska köra på med järnhandskar ett tag till så får vi se hur det blir efter några dagar/veckor på dagis. Att vistas där kan vara aningen mer tröttsamt än att vara hemma med en stillsam, tyst och rörelsehindrad mamma! =)

Idag kom långväga gäster på en visit. Det var de förra byborna D och H med dottern A och sonen H som hälsade på. Hur trevligt som helst! Tackar tackar för titten!

Idag var det första arbetsdagen för många av mina kollegor och jag hade gärna varit där. Även om jag känner att det är helt rätt beslut att inte jobba till hösten så drar det lite i jobbAnna... men jag hinner jobba nästa höst... eller när nu F ska vara pappaledig.

Tjingeling

Idag kom den nya IKEA-katalogen som jag ska gå och läsa NU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0