Lite ljud

Måste ju bara passa på att säga att jag tycker det är otroligt skönt att det är svalare utomhus nu. Nu är det behaglig temperatur för en gravid kvinna som mig! =)

Idag blev det ett besök hos kuratorn och det var på sin plats om vi säger så. Bokade in ett nytt besök om tre veckor för att ha en tidig tid omutifallatt det känns som att det behövs. Känns det inte så bokar jag bara om den till ett annat tillfälle. Albin dumpade jag med en lycklig farfar som tog med honom i traktorn. Anledning: den lilla gossen har blivit förkyld och jag stoppar upp smittan redan nu. De tär klart att han hade orkat/kunnat vara på dagis men varför inte lyxa till det med att ta det lite lugnare när vi har möjlighet. Det kommer en tid då vi får stanna hemma med riktigt sjuka barn titt som tätt, var så säker. en lite rolig kommentar från Albin när han vaknade och märkte att han lät lite konstigt var(först den klassiska) "Var är pappa?" och sen kom det "Varför är det så lite ljud?". Hehe... ja för att du är hes gubben. Du kan skriva precis hur mycket du vill idag - jag får ändå inte ont i öronen! =) tänkte jag.

En annan briljant idé jag kom på idag var hur vi kan uppmärksamma/fira Vilmers födelsedag. Självklart kan vi gå på graven och lämna några blommor och tända ljus. Men när jag tänker lite längre skulle det kännas fint om vi i vår familj gjorde det till en tradition att göra något extra kring Vilmers årsdag. Nu när barnen är små kan det räcka med en helg på Piteå camping och gå på badet där eller badet i Boden, Lycksele djurpark eller annan barnvänlig aktivitet. När familjen blir äldre(och större) kan det finnas alternativ som en helg i fjällen, helg i någon större stad/mindre stad/storstad utomlands eller något annat. Det hela går ju att styra efter våra behov och vårt intresse, det viktigaste var att uppmärksamma att vi firar något speciellt och får en upplevelse tillsammans. Ett år kan det vara en lyxigare variant och nästa år en enklare tillställning, behöver inte bli så komplicerat! Lade fram förslaget ikväll och F nappade. Han skulle fundera ut vad han kunde tänka sig göra, sen slår vi ihop våra kloka och bestämmer något. Känns som om det är värt ett försök i alla fall! Lämna gärna förslag på årets Vilmerhelg. Albin vill åka till Piteå och bo på hotell har han sagt idag. Han vet inte vad Piteå är och han vet definitivt inte vad ett hotell är. Han måste ha lyssnat på mamma.

Klok kille!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset att man kan sy en amningskudde själv. Jag blev inspirerad och har varit och köpt tyg, beställt styrolitkulor så nu får Sofia en kudde tack vare dig. Allt går säkert bra för dig (er)den här gången.

2009-08-24 @ 21:56:47
Postat av: Eva R

Det verkar som att namnet försvann på förra kommentaren men det var bara jag.

2009-08-24 @ 21:58:27
Postat av: A

Det är bara att boka tid... =) Jag brukar förresten köra tikka masala på påse, och det brukar fungera alldeles utmärkt... det var länge sen nu, men nu blev jag sugen.

2009-08-26 @ 21:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0