Foppa i två storlekar

Jag råkade glömma min ena Foppatoffel i bastun efter att Albin duschat med den och ville bara snabbtorka den lite... Liten stund blev två dygn och massor av timmar i värmen.
Imorse när jag ville använda mina Foppisar för att det var golvkallt i huset gjorde jag den fasansfulla upptäckten att den ena Foppisen var väldigt mycket mindre än den andra och inte det minsta skön att ha på sig. Det blir till att dra på sig de lusiga fårskinnstofflorna istället och svassa omkring i dem tills ett par nya Foppisar bor i min garderob. Ska göra ett försök med att krympa den andra toffeln också så kanske min mamma med små fötter kan ha dem... ev med tjocksockar för den rätta passformen men ändå.

Nu ska vi baka lite pepparkaka så det doftar jul i huset denna kalla decembermorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0