Blekare än blekast

Hurra! Idag kom det med posten, "Ängel i mitt hjärta" och jag har ett till smycke till min generösa samling. Dagen har rullat på och det var skönt att få en paus mitt i veckan och bara slappa och njuta av vädret. För underbart har det varit idag. Kallt och klart, nej, varför inte säga strålande sol för det var just vad det var! Jag bara njöt av att äntligen få se en glimt av min bäste vän. Jag har skrivit tidigare om att jag eller snarare min kropp inte sett solen på år och dar. Jag är verkligen likblek och har varit det nu sedan flera år tillbaka. Har faktiskt funderat på att sola solarium nu för att få en grund och inte se blåvit ut. Det bästa vore naturligtvis en resa till soligare breddgrader kombinerat med bad och vila, men det får vänta tills jag vunnit på lotto.

Vi har även hunnit med att baka en godkaka(jo, den heter så) och den ska vi smaka efter middagen.

Nu ska Albin och jag gå ner i källaren och lägga i ved i pannan så vi får varmvatten i vårt hus och en varmare inomhusmiljö.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Har varit makalöst vacker nu i flera dagar och solen värmer ju faktiskt! Solarium tycker jag dock verkar vara en läskig idé. Jag har iofs aldrig provat...

2009-02-12 @ 09:38:51
Postat av: Emma

Tacogratäng



Portioner: 4



Ingredienser:



500g nötfärs

1 stor röd paprika

1/2 purjolök

1 burk krossade tomater

1 liten burk creme fraiche

1 liten burk mjukost (vitlök)

1 påse taco krydda

Utförande:

Stek nötfärsen och blanda i tacokryddan. Häll sedan i krossade tomater och paprikan som är hackad i mindre bitar. Låt små puttra tills paprikan mjuknat. Blanda crème fraiche och mjukosten ordentligt i en skål. Bred sedan ut krämen i en ugnsform och häll över färsen. Sen ska den strimlade purjolöken läggas på och strö över riven ost. In med det i ugnen på 175 grader i ca, 5-7 min eller tills det börjar bubbla i formen.

Servera med en god sallad till och ev. tacochips.

2009-02-12 @ 19:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0