Rekordkillen

Jaha, idag ringde en av mina morbröder och meddelade att han fått klart iläggsskivan till vårt köksbord. Om ni kommer ihåg så hade jag äntligen hittat ett fint bord jag ville ha; IKEAs NORDEN i största sizen och i vitt. Under min övertalningskupp hittade vi faktiskt just det bordet på rea på IKEA, ett visningsexemplar som slumpades bort för bara några hundralappar(kanske inte men så kändes det iaf!). Jag fick min vilja igenom så tillvida att färgen skulle vara björk och då backade jag ur och kom på att vårt bord kanske kan få en extra skiva och vitmålas till sommaren. Köket kommer bli som nytt! Där är vi nu, skivan är klar och ska hämtas och det alternativet blev det mest ekonomiska för familjen just nu. I alla fall med tanke på att jag varit till Sthlm, är på väg till Sthlm 2 resor under våren, jobbar 50% och det strular lite med att jag får in alla viktiga papper i tid... Ska bli så skönt när jag jobbar normalt och pengarna bara kommer i tid, varje månad ända fram tills det blir sommar och jag bara får lön för halva sommaren eftersom jag bara jobbat halva läsåret... men det orkar jag verkligen inte tänka på nu. Ni blir det kalas den 20:e eller där i krokarna coh då bjudes det på fika vid det stora köksbordet! Färgglad vaxduk är redan inhandlad så den nya skiva kan döljas.

I dag gjorde Albin succé på dagis - han somnade och vaknade som vanligt efter en halvtimme, då testade personalen att bara bre om honom lite till och säga att han kunde sova/mysa en stund till. Hör om häpna - han somnade om!!! Det har aldrig hänt tidigare, inte ens hemma! Under lunchen hade han dessutom ätit två portioner med mat och det är oxå rekord. Tänk, det tog bara 6 månader för honom att göra det som en del bara gör efter någon vecka. Men nu ska ja ginte sgäa för mkt, snart är vi tillbaka i att han bara sover 30 minuter och surar resten av dagen... Men vi är hur som helst på väg åt rätt håll.

Nog om mig och mitt äldsta barn. Nu ska jag fortsätta vänta på mitt halsband...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0