Bok?!

Idag har det varit en bra dag, speciellt med tanke på att det är fredag och jag normalt brukar vara helt slut... utmattad. Det känns verkligen jättebra att börja jobba igen och som det känns just nu så är det inte en evighet tills jag kan gå upp i tjänst, men helt säker kan jag aldrig vara. Börjar så smått komma i form och ser fram emot att vi 20 som delar arbetsrum ska dela upp oss. Jag kan verkligen inte koncentrera mig på att jobba när det springer folk fram och tillbaka hela dagarna... Ska helt allvarligt ta med mig hörselkåpor så jag kan skärma av alla ljud!
Eftersom vi har gått ut med en hårdare linje vad gäller trivselregler på skolan så kan jag säga att det händer en och annan kul grej med eleverna. Ibland är det väldigt intressant att höra hur dom tänker eller snarare inte tänker, som dom själv brukar säga. Har fått några sköna förklaringar till allt möjligt denna vecka, ska delge er dom sen när eleverna inte längre är mina elever! Borde faktiskt ta och skriva en bok om allt man är med om som lärare, för det är inte lite det! =)

När jag kom hem dök min kusin L och hennes familj m två barn upp. Det blev mycket lek och efter en stund ville Albin att dom skulle fara hem, självklart gjorde dom inte det förrän dom själva ansåg att det var dags att tänka på refrängen. Det var hur kul som helst att ha de långväga gästerna på besök, nästa gång vi ses blir det på kusinträff här i Påläng till sommaren. Då ville barnen åka traktor och se på kossorna!

Har just placerat Albin i sin säng och hoppas på en lång sovmorgon imorgon, i alla fall till efter 6... Just det, imorgon är det dags för min pysseldag - ska bli så kul att pyssla lite bland alla proffs och få se hur dom arbetar.

Nä, nu känner jag att detta börjar bli långdraget. Har inget speciellt på hjärtat att skriva... läget är under kontroll, ska bara softa lite i soffan och kanske slinker det ner lite av chill outen som jag inhandlade innan jul om den inte blivit gammal där i skafferiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0