Ett hav av pärlor

Natten till igår väcktes jag en an liten röst som sa "Släpp ut flugan!" Det var den lille gossen som än en gång drömde om djur. Intressant i alla fall!
Idag har gossen varit hemma med sin pappa, gossen har någon form av diarré - oklart dock om det är magsjuka eller något annat på gång... Är det är vi i karantän 48 timmar efter senaste symptom för att inte sprida smittan vidare! Är det inte magsjuka är vi hemma med en unge med diarré och en helsickes massa energi.

Igår bad jag honom kasta ut två påsar med gamla lussekatter, svaret på det blev "Jag ska kasta ut lasselutterna på snön!" Jag log, han sprang iväg och fullföljde sitt uppdrag. Han hann även med att tappa skeden vi smakade av ostsåsen till lasagnen rätt ner i den stora grytan. Skeden försvann och han var snabbt efter med handen, den kom upp lika snabbt!! Kryddade såsen med en hel del salt, lite för salt till och med.
Han gillar att hjälpa till i köket och det får han gärna göra, synd bara att det tar sån tid men jag har säkerligen igen det sen när han blir mer självgående i köket. Alldeles säkert har jag igen det när han blir stjärnkock på någon känd restaurang - om han nu vågar lämna Påläng förstås... Verkar vara svårt för den manliga delen att klippa navelsträngen från byn och ge sig iväg en sväng ut i vida världen!? Det är min helt egna iakttagelse och det finns säkerligen massor som tagit steget ut i världen och återvänt för att se att byn är precis som när dom lämnade den. Jag skulle hur som helst inte trivas med att bo på ett och samma ställe hela livet. Jag är glad att jag gjort mig några svängar runt om i länet, både vad gäller studier och arbetsplatser. Möjligheten finns ju alltid att återvända, men jag tror att det är utvecklande att se något annat för ett tag.


Nu ska sonen och jag plocka upp dom tre miljoner pärlor som han hällt ut över köksgolvet... ett helt hav av pärlor känns det som.

19:13
Skrev just ut biljetterna för mig, all alone, till Stockholm samt biljetterna för tjejgänget som ska göra samma stad osäker. Eller, hmm, nja snarare invadera systers lägenhet och göra henne osäker! Är enormt sugen på sol just nu, kan faktiskt tänka mig att gå några gånger i solarium bara för att tina upp och få lite bränna. Är ju vit som ett finskt lakan och att jag sedan var gravid med Albin sommaren -06(varmaste sommaren på lääänge) och verkligen inte kunde eller orkade vara ute i solen och bygga på min bränna, sommaren -07 var pissig och de dagar de var sol gick mest åt till att hålla koll så att sonen inte åt hönsbajs, sommaren -08 var jag åter gravid och värmekänslig dock helt utan anledning eftersom sommaren knappast var varm. Sommaren -09 lär bli supervarm så då ska jag sola, om inte... ja ni vet... bebis i magen. Men blir det inte det innan sommaren så lär ju sommaren bli iskall eller så drabbas jag av något hudliknande problem som förbjuder mig att vistas ute i solen.

Utlandsresa kan gärna skänkas till mig och min familj!

Idag har jag fått bli riktigt arg på jobbet, då menar jag arg så att jag tänkte på det sedan jag kom hem. Jag blev arg för att *** ******* **** **** ** *** **** ***** *****, ***** *********** * **** ** * **.

Ikväll blir det en värmande bastu som firar att halva arbetsveckan är gjord! Hemma onsdag och halvdagar på tordag och fredag. Funderar på att utöka mitt schema med ytterligare en grupp efter sportlovet, funderar lite till innan jag bestämmer mig helt.

Nej, nu är det slut på ord för denna gång.


Kommentarer
Postat av: Maria

Huvudet på spiken när det gäller den manliga delen av byn =). Heja Albin som stjärnkock !!

2009-01-20 @ 17:24:37
Postat av: Britt

Håller med till fullo om Påläng och navelsträngen. Vore inte fel om F kunde omvändas,.. eller "utåtvändas" lite! Vidgade vyer är aldrig fel,.. även om ´lugnet´ kanske är en av dom egenskaper som attraherar....? Har inte pratat med er om Vilmer ännu, men har en minnessak som vi vill överlämna,..vid tillfälle. Vi ses! Kram!

B & E

2009-01-24 @ 01:15:22
Postat av: mie

sugen på ny bloggdesign? :) klicka här: http://memie.blogg.se/2009/january/budgivning-rosa-design.html

2009-01-24 @ 01:22:03
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0