Snigelfart med mat

Idag har krafterna återvänt till kroppen och jag känner mig som folk. Antar att det kommer att vara en väldigt tung period framför mig tills jag vant mig med den nya intrycken och dom blir en del av min vardag. Idag har vi bara slappat och gjort några mindre sysslor som behövde göras; ta in ved, dammsugit, ätit, lagat mat(F lagade middag och det tog en evighet innan den blev klar, hacka 200g färdigskivad skinka - 15 minuter till exempel. Han är inte snabb sambon min, men hur kan man vara de tom man aldrig lagat mycket mat tidigare!?) åkt Bob i backen på gården, pysslat lite och sett på Meckar Micke, idag, igen...

Ikväll blir det filmkväll, del 2 av Arn blir det. Jag gillade ettan och har hört att tvåan ska vara bra, det var en elev som tipsade mig om den. Hon sa att man får gråta när man ser den så det passar ju bra, tycker jag gråter lite hipp som happ nu för tiden. I alla fall om man jämför mitt liv innan Vilmer. Fast jag funderade på det där med gråten, i början grät jag för att Vilmer inte lever och det gör mig fortfarande ledsen. När jag brister ut i gråt nu är det mest för att det är för fullt av nya intryck i hjärnan, inte för att jag är ledsen, fast det är sorgen efter Vilmer som är orsaken till att jag blir trött av nya intryck så allt hänger ihop på något sätt. Men jag kan abslout tänka på Vilmer utan att börja gråta, nu blir det mera varmt inombords och jag är en stolt morsa!

Imorgon ska vi julstäda på graven, granen ska bort och fejkljuset ska dit. köpte ett sånt där ljus som drivs med batteri, vi får se hur det funkar.

Om jag känner min kille rätt så har han eldat bastun åt oss nu så då ser min kväll ut så här; bastu, filmkväll och godnatt...

Om det finns krafter i morgon när jag vaknar blir det bullbak med gossen medans pappan sover! Välkomna på bullfika den som vill. Är vi inte hemma är vi i stugan!

Kommentarer
Postat av: j

Hej svejs! Såg att ni ska julstäda, ville bara säga att vi har varit förbi ikväll och tänt ett par ljus... Vem vet, vi kanske nosar rätt på er och bullarna imorgon! =)

2009-01-10 @ 21:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0