Vilmerbilden

Full fart hela dagen!
Hos kuratorn fick jag bilderna, eller rättare sagt bilden på Vilmer. Det blev ett känslofyllt ögonblick då jag fick chans att se vår gosse ur en annan persons ögon, fotografens. På något sätt har jag inbillat mig att bilden skulle se ut på ett annat sätt än dom vi fotat, men när jag tittat på bilden så tyckte jag att den såg ut som vilken bild som helst som vi själva fotat. Då slog det mig att varför skulle Vilmer se annorlunda ut när en fotograf fotat honom jämför när i fotade honom? Det är ju inte direkt så att han kan ändra ansiktsuttryck... Nej, han såg ut precis som jag minns honom vår lille gosse. Hade tänkt hålla mig med att se bilden tills nu ikväll, men jag var så nyfiken att jag inte kunde hålla mig!

Efter kuratorn åkte jag hem och fick snusa på bebis, inte helt utan att man blir väldigt bebissugen. Får väl se när N och jag korkar upp Trocaderon hon satt på kylning?! Jättetrevligt med besök, Albin diggade besöken mer än normalt. Pratade som en galning och ville så gärna att lille A skulle leka med honom. När man bara är två månader så leker man inte så hemskt mkt, men vänta bara några år - då lär det vara  full fart på Norrskenets skolgård. För det är där dom förhoppningsvis kommer att gå skola! =)
Middagen bestod av spagetti och köttfärssås, morotsstavar som tilltugg! Nu när jag ändå pratar mat, dessa recept ska jag få inom en snar framtid(hoppas jag) av några läsare;

Räkgryta
Pizza


Har du ett eget recept på samma sak är det helt okej att skicka in det, jag behöver massor av mattips. Snabbt, gott och barnvänligt är ett plus!

Imorgon blir det en dag med lägre tempo, ska bara lämna blodprov och träffa barnmorska och ev en läkare. Sen är det mys med Albin för hela slanten...
Ikväll börjar kampen om Pålänge skola, igen. Denna gång är även förskolan inblandad och det gör mig ännu mer arg och upprörd. Än är inte sista ordet sagt i den frågan... =) Fortsättning lär följa på den debatten, tro mig!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har själv samma problem vad gäller middagstips så jag tänkte att om jag delar med mig, kanske jag kan få tillgång till din blivande kokbok :)

Barnen gillar ochså den här rätten.



Kycklingpasta med fetaost

3 kycklingfileer

1 vitlöksklyfta

1/2 ask coctailtomater

1 tsk salt

1 tsk oregano

1 krm svartpeppar

2,5 dl matlagningsgrädde

150 g fetaost

Skär kycklingen i bitar och bryn tillsammans med vitlöken. När det är klart krydda med oregano, salt och svartpeppar. Häll på grädden och låt koka några minuter. Smula sedan ner fetaosten och lägg på de halverade coctailtomaterna. Servera såsen med bandspagetti. Jättegott!

2009-01-27 @ 20:44:40
Postat av: Din lika virriga kollega

Om H får välja så blir det den här rätten på helgen. Enkelt och gott, men kanske för starkt för lilla Albin, fast gillar han tacos så gillar han säkert även detta.



Kyckling nachos.



2 Grillade kycklingar (hackade)

1 burk salsa (mild el. medium)

1 gräddfil

1 påse tacokrydda

1 påse riven ost



1 Creme fraiche

2 avocado

vitlök

salt och peppar



nacho chips

skivade grönsaker efter smak och tycke.



Blanda kycklingen med salsan och sätt i en ugnsform. Blanda gräddfil och tacokrydda och bred det ovanpå kycklingen. Sätt in i ugnen på 225 grader ca. 15 minuter. Strö på osten och sätt in igen tills den smält.



Mixa cremefraiche, avocado, vitlök, salt och peppar.



Ta ett chips, bred på lite sås, på med lite kycklig, toppa med en grönsak, och njut....



Chill outen passar säkert super till =)

2009-01-27 @ 21:57:00
Postat av: Jonna

Mitt recept kommer snart!

2009-01-28 @ 08:21:37
Postat av: Jonna

Räkgryta 4 port.



ca 2 cm färsk ingefära (finhacka)

1 vitlök (finhacka)

1 msk rapsolja

1 tsk gurkmeja

1 tsk spiskummin

1 msk mild ajvar

1 burk krossade tomater

1 dl vatten

1 dl grädde

500 g skalade räkor



Stek vitlöken och ingefäran i oljan någon minut och tillsätt kryddorna och ajvaren. Blanda i tomater och vatten och låt koka upp. Sänk värmen och koka i 10 min. Tillsätt grädden och sjud en stund till. Lägg i räkorna och smaka av med salt o peppar.



Servera med ris.



MUMS!

2009-01-28 @ 16:10:35
Postat av: Moster

Tänkte mer bidra med efterrätter som är min specialite:) När det gäller vanliga recept känner jag mej som...ett blankt blad ungefär.

2009-01-28 @ 23:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0