En underbar dag! =)

Idag har vi lyssnat på bebisen igen! 148 vilda slag/minut och massor av sparkar mot "mikrofonen" igen. Det är någon som inte gillar att bli störd som bor i magen... Man kan väl säga att hela magen fläskade runt när h*n sparkade! Blodvärdet hade tyvärr sjunkit från 134 till 112 på 3 veckor. Nu måste jag helt enkelt börja äta Hemofer som är den mildare varianten. Håll tummarna för att min mage ska acceptera järnet. Hade det på känn att det sjunkit, har ju varit en aning tröttare än normalt. Förhoppningsvis har det rättat till sig någorlunda till om tre veckor när jag ska dit igen. Får proppa i mig blodpudding, broccoli och annan järnrik mat de kommande veckorna så det går fort.

I slutet av augusti åker vi till Sunderbyn och gör ett ultraljud med Bertil. Av någon anledning så måste vi åka dit denna gång men det känns okej. Då är vi i vecka 29+4 så det är ganska exakt vid samma tidpunkt som Vilmer föddes, 29+3. Kommer kännas lite underligt men tryggt att vara på rätt plats. Då bara måste vi få reda på om det är en kille eller tjej som finns i magen, då kan Bertil inte skylla på att det är för tidigt eller någon annan orsak som han kört med hittills. =)
Ska även kolla upp lite kring förlossningen och hur han ser på om det verkar som att man går över tiden eller liknande, bara för att ha koll på det redan nu. Men jag anar ju att de helst ser att det går den naturliga vägen och det gör jag ju själv också, men samtidigt vill jag inte knäcka mig helt och hållet psykiskt om jag skulle gå länge över tiden. Det måste ju bara vara rena döden att vänta och vänta och vänta och vänta...

Två andra bra saker med denna dag är att köket är inhandlat och betalt och håll i er, det bästa av allt är att vi bara krokade av släpet i Karlsborg på vägen hem. det i sin tur betyder att min mamma och pappa ska bygga ihop köket, placera det på släpet och köra ut det till stugan till helgen när det ska på plats! Ibland är man lyckligt lottad.
Under tiden vi var på IKEA stannade Albin hos mormor och lekte med alla leksaker. Han verkade ha haft minst lika kul som mormor. Jaja nu blev allt det här mer är två bra saker men vad gör väl det - det har varit en underbar dag!!

Kommentarer
Postat av: A

Du har väl hört att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge??? Du ska se att du klarar det! =)

2009-07-27 @ 22:05:26
Postat av: Anonym

Jag rekommenderar fortfarande Blutsaft! =)

Åh, har ni hunnit så långt i stugan? Skönt med lite hjälp!

2009-07-28 @ 20:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0