Nästäppa XL

Nu var det ett tag sedan jag skrev och en del har hänt.
Vi har klarat av vår lilla semester hur bra som helst, väldigt skönt att komma bort en sväng och samla krafterna för att ta tag i alla projekt.
Projekt måla altanräcke är klart! Sen har jag tagit tag i att skrapa en yttervägg i stugan som ska målas om. Problemet är bara att jag endast kan skrapa det jag når från altanen där jag står. Att klänga upp på en stege med foglossning som kommer och går är inget jag gör frivilligt. Skulle vi däremot ha en stabil ställning som gör att jag kan hålla mig uppe på höjden tills jag är färdig och slipper klättra upp och ner hela tiden då är det ett bra alternativ.
Målningsprojekt nr 2 är innertaket i stugan. Nu är är det furufärgat och fult och det ska bli heltäckande vitt eller vitlaserat. Vi får se vilket alternativ jag(vi) väljer. Tanken är att taket ska bort om några år för att ge plats åt mer takrymd i stugan så jag vill inte kosta på det för mkt slantar. Vanlig takfärg har vi dessutom ganska mkt av hemma i källaren som bara väntar på att få användas. =)

Idag har jag kostat på min bil några slantar till; bilbatterie för 1606:- som hittat på Mekonomen. Snart rullar min bil som ett skott på vägarna och beter sig inte som en hög med ved.

Min nästäppa håller i sig som vanligt. Jag fräter upp nosen med vanligt nässpray men då kan jag syresätta mig också. Måtte bara grässäsongen ta slut, då har jag bara graviditetssnuva att tampas med.

Bebisen sprattlar på som vanligt, ettrigt och ivrigt så fort jag önskar mig en lugn stund på soffan. Det ser ju lovande ut.
Kompisen N i Gbg har gått över tiden i m 13 dagar idag och är smått less och irriterad. Den lilla förseningen gör att de inte hinner upp på sommarsemester t Kalix i sommar... Vilket betyder att jag inte får snusa på nyfödd bebis!!!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0