Altanräcke under behandling

Då har jag tagit tag i ett altanräcke som var i kraftigt behov av uppfräshning! Jag har skrapat, putsat, grundmålat och påbörjat första varvet med täckfärg. Det kommer att ta en evighet att få det klart men när det är gjort är det fixat för några år framöver. Dessutom får jag hjälp med målningen.
En segelduk är även inköpt för att ge skugga åt den ovannämnda altanen i som finns i stugan.
En uppsättning ärvda utemöbler(Tack!) som består av bord, 4 stolar med tillhörande dynor, parasoll m fot och 2 st badenbadenstolar med dynor skänktes till familjen - från en annan familj. Nu kan jag bänka mig i en stol och hålla koll på vilka som åker båt förbi oss varje gång jag sitter på altanen, perfekt!

Idag var jag till barnmorskan, inte min vanliga barnmorska, och lyssnade på hjärtljuden och kollade upp min hälsa. Alla mina värden var perfekta och bebisen också. Den sparkade hejvilt när hon skulle lyssna och ville inte vara med. Hjärtljuden var 149 slag/minut i upprört tillstånd. Genast rasade mina rosaskimrande prinsessplaner - med mina två tidigare pojkar så har hjärtljuden legat på precis samma nivå. Nåja, en prinsessa kan det bli i alla fall, kanske inte bara den här gången. =) Och visst skulle det vara smart att ha alla kläder färdigfixade i pojktema. Men jag undrar fortfarande - var finns variationen i tre pojkar - PAPPAN I HUSET???

Fick reda på att jag är i vecka 22 nu och tiden har verkligen rusat fram. Snart är vi i vecka 29 där vi slutade sist och då är det "bara" 10 veckor kvar. Det fort och långsamt på samma gång.

Nu ska jag stoppa om min lillkille som härjat vilt m sin mamma hela dagarna, hoppas bara att han sover i sin säng...

Nej, jag har inte glömt bort fikat och sommarfesten!

Kommentarer
Postat av: Bella

Du får väl trösta dig med att det där med hjärtljuden inte alltid stämmer. Jag tycker i alla fall fortfarande att din mage ser ut som en tjejmage :)

2009-06-30 @ 20:26:59
Postat av: A

Man ska inte tro på det där med hjärtljuden... de kan ha fel... =)

2009-06-30 @ 21:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0