Härligt med värme, eller?

Jag verkar då aldrig vara riktigt nöjd. När sommaren äntligen anlänt då lider jag av hettan. Trivs bäst i skuggan under ett parasoll men det går ju inte riktigt ihop med livet som småbarnsmamma t en snart 3-åring som ilar omkring på gården. Visst, tro mig jag har försökt att vara stilla med det är någon som hela tiden pockar på uppmärksamhet "Mamma, kom hit", "Mamma, vad sa du?", "Mamma kom och lek"... Varje dag ska vi ut på en premiärtur med cykeln - jättekul att gå på stekheta vägar i gassande solsken. Eller leka i sandlådan. Stekhett där med! Nej, sommar får det vara och lagom varmt och helst knottfritt.

Våra sjukdomar börjar ge med sig, nu kraxar vi bara lite och missbrukar nässpray till tusen.

Imorgon ser jag fram emot en sval dag i stugan tillsammans med familjen. Kan hända att det sker vissa framsteg på snickerifronten också om vi har tur, nu verkar det som om det finns gott om material att snickra med så det är bara att gasa på så jag får gå loss med penseln!

Nu väntar ett kallt glas med juice och soffläge och bebissparkar i magen i väntan på att sambon ska komma hem från - just det stugan.

Ha de´

Kommentarer
Postat av: Carola

Ang. sommaren så har du mitt fulla stöd....

2009-06-27 @ 10:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0