Militärlukt

Nu är bandvagnsdelen av hjärnan avdammad. Det satt långt inne med all kunskap men den kikade ut till slut... synd bara att den stora kördagen är imorgon, söndag, och jag ville bara vara med en av dagarna och mysa med familjen den andra. Det kommer fler tillfällen - men jag insåg att mitt förarbevis går ut 2010 och det är nästa år. Samma gäller min licens, den går ut nu till hösten och för att få den förnyad måste jag betala medlemsavgiften och skjuta tre guldserier. suck vad det känns jobbigt med dessa "krav", men attans vad skoj när man väl har fixat det!
Det kändes helt okej att träffa alla gubbar och gummor igen, har inte sett de flesta på snart fyra år så det blev ett kärt återseende. Sötast var de äldre herrarna som inte riktigt visste hur de skulle bete sig med tanke på Vilmer, det blev en handskakning och några duknar i ryggen. Kvinnligt? Inte ett dugg. Uppskattat? Helt klart! =) Som alltid på kurs så finns det överflöd av god mat som man slipper laga själv, inte ens diska behöver man. Det är bara att lyssna och köra bandvagn som gäller. En rätt okomplicerad tillvaro med andra ord. Inte hetl fel att glida genom terrängen med strålande sol som lyser upp snötäcket som ingen förstört.

Inatt ställer vi om klockan, fattar inte vem som kom på detta?! Varför hålla på ochändra hela tiden, sommartid och vintertid... Hur vore det men en och samma tid?

Snart får vi ett efterlängtat påsklov. Är sugen på en påskbuffé med god plockmat, inte ett gigantiskt smörgåsbord men det vanligaste bör finnas med till exempel; påskskinka, marinerad rostbiff, lax i olika former, ägg, skaldjurspaté, potatisgratäng, sallad, bröd, påskmust och annat smått och gott. Knytkalas är en variant!

Nu ska ja gå och se om det finns en varm bastu som kan få bort lite militärlukt från mig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är med på knytkalas !!

2009-03-29 @ 15:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0