MMS - yes!

Igår blev jag låtsasmormor. Grattis och välkommen till världen till lille W och mamma E och pappa ?(kommer inte ihåg vad hans namn börjar på)! Det bästa av allt var att det kom ett MMS idag, precis som jag önskade! =) Det tackar jag så ödmjukast för. Hoppas jag får se den lille någongång. Jag ska meddela när ja ggör ett besök på Marielund i Haparanda så då kan ni också komma dit, eller hur?

Annars händer det inte så mycket. Moster anländer på fredag och Albin har bjudit in henne till att övernatta här. Misstänker dock att det bara blir en natt eftersom följderna av för lite sömn för Moster är alltå från urtaskigt humör till illamående. Hon tykcer det är för tidigt att vakna strax efter klockan 6 - det tycker inte Albin.
De senaste två dagarna har han inte sovit någonting alls på dagarna och det går helt klart över förväntan. Han sover inget när han kommer hem från dagis men hans aktiviteter är väldigt lugna... Inte mig emot att ligga och mysa framför tv´n och kolla på nya barnfilmer! =) Egentligen är jag helt emot att barn tittar mycket på tv men nu har jag omvärderat tv och dess funktion. Ytterligare en av sakerna jag aldrig skulle göra som mamma; de andra är att ungen aldrig skulle sova i min säng, vi skulle leva ett fritt, obundet liv med våra intressen i första hand, inte tv i onödan... Ja, med facit i handen så blev det inte riktigt så. Men det är ju tur att man får ändra sig utan att bli hängd.

Var hos kuratorn igår och det var super som alltid. nu börjar jag känna att ja ginte behöver lika täta samtal som förut så det blir till att förlänga tiden mellan dem efter nästa gång. Igår hamnade diskussionen om hur hjärnan fungerar och hur den reagerar vid svåra upplevelser - fick många intressanta fakta kring den.

Albin väntar redan på påskharen. Han är lite orolig att den inte ska hitta ägget vi gömt överst i en garderob. Om den inte hittar ägget kan den ju inte fylla ägget med presenter. I år fylls det gigantiska ägget med pyjamas och lite godis till Albin, Fredde ska också få något men det har ja ginte kommit på än. Ja gtar gärna emot tips på vad jag kan fylla ägget med åt båda mina kalsongpojkar. Smått och gott och gärna annorlunda grejer, kanske ett påskpyssel åt Albin?

Kommentarer
Postat av: Eva strömberg.

Hej.

Tänkte att jag kanske borde ge mig till känna och säga hej. Hittade din blogg av en slump och brukar kika in med jämna mellanrum. Du skriver på ett intressant och roligt sätt, och jättefint skrivet om Vilmer. Glad påsk! Hälsningar din kusin Eva.

2009-04-01 @ 18:28:21
Postat av: Emma

Ja, självklart så ska du få träffa lilla W.. Pappa heter ju micke om du nu kommer ihåg om du tänker efter :D HAha..

2009-04-04 @ 21:01:22
URL: http://emenita.blogg.se/
Postat av: karro

Ett par rosa kalsonger brukar alltid vara uppskattat hos män, iallafall av oss kvinnor;)

2009-04-05 @ 18:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0