SMS eller MMS?

Då var det helg, fast jag har haft försmak av helg redan nu. Är ju som bekant sjukskriven några fredagar till sedan fortsätter jag vara hemma fast mammaledig. Passar mig väldigt bra att ha helg tre dagar varje vecka! =)
Idag har Albin och jag njutit av solskenet, vi har varit ute i flera timmar och åkt skidor, skoter, spark och städat Axels bur. Strax efter lunch dök Albins mormor upp här och då blev det full rulle på resten av dagen! Efter vilan som inleddes med kraftiga protester så dök även morfar upp efter sin skoterutflykt på jobbet och pappan i huset kom hem flera timmar tidigare än väntat. KAn det bli bättre? Jo, det kan det för pizzan vi lagade till middag blev dundergod och föll den lille härskaren i smaken. Så även efterrätten som bestod av min kollegas Dagobertkakor i en modifierad version. Tack för receptet!
Proppmätt och spyfärdig av all mat begav sig hela familjen iväg på morfars skoter. Vi tog en tur förbi stugan och packade lite snö inför morgondagens utevistelse där - för solen kommer att stråla det vet väl alla!?
Sen har de tinte hänt så mycket mer, jag nattar Albin och i väntan på Så ska det låta så städar vi uppi köket efter dagens drabbningar och slappar i soffan om det också hinns med.

Eventuellt testar jag mina skidor imorgon och glider fram över isen...

Vet att mina inlägg inte är så intressanta och fyllda med smarriga sorgliga detaljer och tankar kring Vilmers död, men ni får helt enkelt stå ut med det. Mitt liv är ganska bra just nu och efter att ha börjat jobba mer så finns helt enkelt inte orken till att blogga mer. Men den kommer tillbaka jag lovar, bara jag får vila upp mig lite.

Jag går i väntans tider. Jag väntar på att en av mina gamla elever ska bli mamma och det känns faktiskt som att jag ska bli mormor. Jag vet att det är knäppt, men nu är det så jag känner och den känslan förvinner inte. Tro mig jag har försökt förklara för min hjärna att jag inte ska bli mormor(än). Hur som helst är det snart dags för min **** att få en bebis och jag väntar med stor spänning. Det är nästan så att jag förväntar mig ett SMS eller varför inte ett MMS när bebisen ploppat ut. =) Hmm att en bebis bara skulle "ploppa" ut är en historia för sig, för skulle det bara säga "plopp" skulle det inte vara någon match. Men det är en helt annan historia.

Som sagt - jag väntar på bebis och SMS/MMS! =)

Till Vilmer:
Snart är det påsk, bara så att du vet om det. Du ska få ett alldeles eget påskägg och kanske ett påskris. Tyvärr blir det inga ägg i riset, Hustomten kan inte springa runt hela kyrkogården för att samla ihop alla ägg. Imorgon ska vi till stugan - ta gärna en sväng förbi oss där. Det brukar vara trevligt!
 Puss puss gubben. Saknar dig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0