Gott och svammlat

Åhh, jag trodde aldrig jag skulle gå på en sådan "nit" som ett kedjebrev. Fast efter många om och men så har jag kommit fram till att detta inte är ett kedjebrev för det står ingenting någonstans om att jag kommer att drabbas av tio års olycka om jag inte gör si eller så. Har inte fått klart för mig om jag måste utmana någon annan föt att utmaningen ska vara godkänd. Därför gör jag som eleverna - jag drar mina egna slutsatser till min egen fördel! =) Utmaningen kommer från www.wvildmamman.wordpress.com och nu blir det åka av. Här kommer sju sanningar om mig som kanske inte alla vet.

1) När jag fick mitt första jobb efter min examen var det i Haparanda. Efter några månaders pendling i ösregn(ja, hösten 2000 var den regnigaste på år och dar. Fråga en som gjort lumpen! Han/hon kan bekräfta det!) bestämde jag mig för att här ska jag inte stanna längre än ett år. Ett löfte om ett år blev totalt 8 år!
2) Jag skulle kunna betala 10 000:- för att få förmågan att kunna krypa in i olika personers hjärnor och veta hur dom tänker.
3) Jag var singel i 6-7 år innan jag träffade Fredde och hade näste gett upp hoppet om att hitta någon vettig på hemmaplan.
4) Det händer ofta att jag saknar den gamla goda tiden. Ni vet den då det var party varannan helg och massor av aktiviteter och inte en lugn stund! Fast det liv jag då drömde om var det liv jag har nu; lugnt, barn, hus och god mat!
5) Jag hatar att åka skidor och trots det har jag alldeles nyss inhandlat ett par skidor som jag ska hämta imorgon! Charlotte Kalla akta dig! =)
6) 3 av mina fyra bilar har varit gröna. Inte något jag valt eller planerat, det bara blev så!
7) Jag har (haft) hemliga drömmar om att läsa till polis, göra värnplikten och göra utlandstjänst. I ett svagt ögonblick ville jag även söka till brandkvinna, men gjorde det aldrig.

Det var lite mer om mig...

Igår hade vi våra bekanta här. dom som oxå är med i "änglaklubben". En planerad middag slutade med pulkåkning, middag, barnbus, lördagsgodis, kullerbyttor och slutligen en skön bastu för de vuxna. Det var väldigt skönt att kunna prata med några som går igenom samma sak och få höra deras historia. Självklart har många runtomkring oss också varit till stor hjälp, men det finns något speciellt med de som delar samma erfarenhet - en förståelse för olika saker som det är svårt/omöjligt att förstå utan erfarenheten. Jag och den andra mamman drog en rekordlång bastu som varade i en timme och när vi väl kom ut därifrån var vi mer lik en skål med tomater. Men ni ska veta att vi hade ventilerat både det ena och det andra och sånt tar tid! =)

Graven skottades också upp i helgen, det fanns ju en hel del snö där. Hustomten fick med andra ord ledigt i helgen!

Nästa helg drar jag till syster och levererar en 30-årspresent. Har hittat den perfekta presenten tycker jag, får väl se hur den mottas. Återkommer med reaktionen!

Albin fick välja middag idag så det blev middag på Frasses, kanske inte det nyttigaste men snart kan vi avancera till andra restauranger med ett lite mer näringsriktigt innehåll på maten.

Går upp på 75% imorgon så vi får väl se hur det går. Ska ändå försöka ta det lite lugnt så jag inte bränner all min energi direkt, det är ju inte någon annan än jag som åker dit om jag inte lyssnar på mig själv. Himla synd att ja ginte bara kan säga till min egen kropp "Nej, nu känner jag mig lite trött och sliten. Gör mig pigg och skicka den slitna känlsan till Stina!"

Nu får det vara slut på mitt svammel, en skön soffa väntar med lite kall dryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0