Tisdag ute i luften

Idag har vi haft friluftsdag på skolan i Rudträskbacken. Jag förvandlades från tyska/svenskafröken till mattant. Jag har tillsammans med några andra damer stekt 200 burgare, behöver jag säga att mina ögon är röda och att jag luktar eldrök långt in i skelettet!? Skönt att vara ute, men mina ögon kommer inte orka vara öppna hur länge som helst. Väldigt kul att några föräldrar faktiskt dök upp och var med på friluftsdagen! Dagens yngsta slalomåkare var endast 3 år och det var hur coolt som helst!

När jag kom hem kunde jag inte  hålla mig längre. Jag provåkte min nya skidor! Men jag ljuger om jag säger att dom är superbra... Det är antingen helt fel teknik jag använder mig av när jag åker skidor för det är bakhalt, trots att jag satt fast tejpen och följt instruktionerna mycket noga. Det är bra fäste om jag låtsas gå uppför en backe men inte när jag försöker åka då slinter det bakåt lite. Får finslipa det där så det blir helt perfekt! Än ska jag inte ge upp hoppet.

Eftersom jag ska till Stockholm till helgen så har jag bokat bilplats åt min bil hos morbror O över helgen. Ganska lyxigt att bli hämtat på Luleå airport och sedan bara svänga in i Bälinge och droppa av honom och glida hemåt! Kan det bli bättre?

Är ganska frusen av mig nu så jag har bestämt mig för en bastu, som vanligt. Det var lite kul när våra bekanta var och hälsade på i helgen och dom frågade hur ofta vi brukar basta. - Ja, nu är det inte så ofta, bara 3-4 gånger i veckan, svarade jag. I höstas när Vilmer dog bastade vi varje dag och vi har konstaterat att vi har bastat oss genom sorgen.
 Så det är minsann en väg man kan använda, det finns säkert fler som funkar! =)

Nu känner jag att detta bara blir svammel och bubbel. Jag skriver mer när jag kommit på något vettigare att skriva...

Vilmer finns i mina tankar väldigt mycket nu, men det känns oerhört varmt och fint att tänka på vår gullegosse. Extra skönt de kvällar Albin säger godnatt åt tavlorna med Vilmers händer på som hänger på väggen i sovrummet. Det är också syskonkärlek det fast en annorlunda form av syskonkärlek. Kärlek på avstånd.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips är att åka där det inte backar...typ isen. Sen tycker jag att du ska försöka ge dej på lite skating istället för att traggla på klassisk stil. Får mej...och förmodligen dej med att komma ihåg lilla vasaloppet som åktes V A R J E år i skolan mellan 1-3 (till korplådan o tillbaka) 4-6 (tor risön)... observera att som 6åring åkte man bara till tunneln=)

2009-03-10 @ 22:13:27
Postat av: moster

...var från mej=)

2009-03-10 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0