Ont, det gör ont...

Ajaj, jag har jätteont!
Jag har känt det några gånger under veckan att det var på gång. Min årliga ryggproblemhändelse. Jag har lyckats klara mig undan den väldigt länge, men idag gick det inte längre. Det högg till i ryggen och jag la mig platt på hallgolvet och väntade till F kom och smorde in mig med tigerbalsam. Sen proppade jag i mig två Panodil. Då kändes det ganska okej i några timmar. Det är ingen trevlig smärta som kommer, det hugger till i ryggen, strax under skuldrorna och sedan känns det som om hela ryggen får kramp. Sen är musklerna stenhårda i några dagar. Men det går över ganska snabbt, det är bara första dagen som brukar vara förlamande smärtsam. Som pricken över iét har även självklart min masserkunniga kollega ryggproblem sedan en vecka tillbaka. Så det får bli F som blir min massör några dagar framöver, men det är också helt okej.

Trots min ryggsmärta så har vi ändå varit till stugan, jag hade en teori om att det inte spelar någon roll om jag rör mig eller inte. Med facit i handen har smärtan absolut inte förvärrats av att jag varit igång på ett lagom sätt.

Imorse hade vi kaninbesök. En söt, svart vädurskanin gjorde mig sällskap på gården. När vi återvända från stugan var den kvar. Albin var djurvän och sprang efter den med en skottkärra i högsta hugg! Kanske inte helt enligt vad jag tycker är okej så det blev några förmanande ord från mamman till sonen. Då övergick han till att bara springa, utan kärra. Sen roade han sig kunglingt i sandlådan och gjorde en grop åt en grön ödla.

Ses och hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0