Inte som jag tänkt mig direkt

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag tänkte åka på klädparty igår men kaos uppstod här hemma och det var bara mamma som fick lägga Albin. Helmer skrek som en vilde för att han var trött, men enligt pappan så hade han magknip... Kan hända att ingen av oss gissade rätt och vi kommer aldrig att f reda på vad orsaken eg var.

Imorse ville jag sova t 6.30 som vi brukar göra på morgonen. Albin ville vakna före 5 och var redo att gå ner. Vi började bråka i sovrummet och det slutade med att vi inte "klev upp mitt i natten" utan lät klockan passera 6 innan vi tassade ner.

Efter en stund ringde Fredde som tänkt jobba idag och meddelade att min bil gått sönder. Han ville ha telefonnummer till en verkstad i Råneåtrakten och det fixade jag fram. Efter några timmar kom han hem igen och ska ägna dagen åt att laga bilen... eller hitta någon som vill laga den åt honom.

Vädret är inte det minsta upplyftande och jag skulle gärna önska att det dalar ner vit snö som väcker mitt julsinne till liv igen. Måste få inte den rätta feelingen inför pepparkaksbaket imorgon och dekorationen av pepparkakshuset tillsammans med Mormor. Mer snö och vinter alltså!

Mitt bankkonto är inte fett. Inte så fett som jag önskar att det skulle vara så här i juletid. Tämde det igår med en beställning av amningströjor. Det går minst en tröja om dagen för här kräks det och spills mjölk till höger och vänster.

Sen hade jag tänkt skriva ett lååångt inlägg men nu vaknar Helmer och skriker av hunger och irritation.

Goungen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0