Snart på fötter

Båda juniorerna är mätta. Dom lever. Dom har kläder på sig. Dom verkar nöjda emellanåt.

Min första dag som hemmamamma m två barn är avklarad och jag har överlevt. Det gick så mycket bättre än jag någonsin trodde det skulle gå. Jag valde att ha Albin hemma från dagis bara för att slippa ett stressmoment direkt på morgonen men idag är han på plats igen. Faster skjutsade honom och gissa vem som sprang ut i bilen och nästan glömde pussa mamman hej då? Just det, samma kille som några timmar tidigare ville välja att han inte skulle på dagis. Vissa dagar får man välja om man ska på dagis eller inte och vissa dagar väljer man inte. Mamma och pappa bestämmer vilka dagar man får välja eller inte välja... Ska bli så skönt med lite egentid för att förhoppningsvis sova någon minut eller två. Sömnbristen börjar jag komma till rätta med men visst längtar jag efter när jag får sova hela nätter igen. Utan avbrott för att amma med såriga tuttar. Jepp för sår har jag givetvis fått eller nja, sprickor ser det mer ut som. Men jag antar att det också hör till. Längtar till det går över och amningen kan ske mer smärtfritt utan axlarna direkt under öronen och en sprängande huvudvärk som följd av axelläget. Den tiden kommer har jag hört sägas under de senaste veckorna. Men när?

Ikväll hoppas jag att jag orkar mig iväg på ett klädparty för att träffa lite folk. Får se om det blir t att handla något eller bara skåda på plaggen. Åt Helmer känns det lite överflödigt att handla något, han har ju redan allt den lille stackaren. Tänk att han kommer att bli ett sådant barn som får ärva allt av storebror... inte för att det är något dåligt med det men visst är det kul få något nytt ibland. Det gillar jag i alla fall!

Elskåp i stugan är installerat och nu väntar vi bara på Vattenfalls inkoppling innan vi kan koppla vidare. Snart, snart kan ni känna doften av klyftpotatis sprida sig ute på Skatan... samtidigt som glassen väntar i frysen.

Hipp som happ säger jag tack och adjö för denna gång. Nu ska jag chilla en aning innan jag tar tag i dagen TISDAG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0