Helgblandat

Härliga fredag! Sitter i en soffa på hotellrummet och småtittar på tv. Självklart har vi hunnit med ett kort bad på äventyrsbadet och alla utom mamman hade superkul. Jag kände mig mest som en elefant och gick och satte mig i ångbastun istället, där passade jag in perfekt.
Ser fram emot hotellfrukosten imorgon där det kommer bjudas på en massa läckerheter som vi inte har hemma. Kvällen bjuder på Idol och mys med Fredde, kanske en godispåse om han vandrar ner till receptionen och köper en... annart kan jag ju alltid äta björnbärsfil!

Imorgon blir det frukost, utelek och bad efter lunch. Sen återvänder vi hemåt och hoppas på att min bil håller hela vägen hem. Idag när jag körde mot Luleå för att plocka upp F så började det gnissla som bara den. Tydligen håller ett hjullager på att gå sönder och kan låsa däcket vilken sekund som helst. Det känns ju perfekt när vi är en bra bil hemifrån. Extra bra att vi lämnade F´s bil hemma eftersom den skrapar och rasslar när man kör. Vi har inte någon vidare tur med bilarna just nu... Håll dina tummar att vi tar oss hem helskinnade hela familjen för jag orkar inte med att det skulle hända något tråkigt nu.

Albin fyller 3 år på tisdag och vi har planerat det så här i korta drag. I år blir det inget stort kalas utan vi fokuserar på släkten i första hand och hoppas att någon kan/vill komma den 6 oktober. För de som inte kan öppnar vi portarna söndag 11 oktober kring 14.00 och fortsätter firandet. Visst hade det varit smart att ta allt på samma gång men vi tycker att det känns viktigt att fira på rätt dag. Dessutom kommer årets firande att kännas lite speciellt med tanke på att det är 1 år sedan det tråkiga hände så om den riktiga kalaskänslan kommer infinna sig vet jag inte ännu - vi får se helt enkelt!

Onsdag 7 oktober ska vi också uppmärksamma på något sätt vet bara inte hur...

Nä nu ska jag lägga mig på sida i soffan och snaska i mig något gott. Jag ska bygga upp min kropp lite så den inte går upp för lite. Än så länge är det +10 kg så jag har väl ca 6 kilo kvar innan jag börjar gå ner igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0