Världens bästa!

Då var det fredag och än så länge ser det ut som att Fredde inte måste jobba under helgen. Det betyder skönt skönt för tjocka mamman.

Idag har vi besökt lille A och mamma J i Storön. Allt var jättekul tills lille A vaknade. Då ville Albin hem. Han förstod inte riktigt charmen med en liten gosse som tyckte Albins glittriga t-shirt var jättefin. Det blev lite för mycket för Albin som kanske inte hade sin bästa dag idag. Men vi gör ett nytt försök en annan gång för det är inte första gången vi bli lite överkänsliga när vi hälsar på hos andra människor. Vi tackar i alla fall så mkt för de goda plättarna och det trevliga sällskapet och säger på återseende! ;-)

Just nu är Albin utlånad och jag funderade lite på att det är nog det bästa sättet för att fö chansen att vara barnvakt åt vår son. Jag är inte alls så bra på att låna ut honom hit och dit... det blir bara inte mer än när det verkligen det finns behov. Så alla ni som längtar efter att vara barnvakt - hör av er när ni vill ta med Albin på något eller bara ta med honom hem för en lekstund vilket han säkerligen uppskattar lika mycket som ett "äventyr". Tror det konceptet är mer vinnande än att jag ska ringa och fråga om det passar. Alltid lär man sig något om sig själv.
Tack Mormor & Morfar, Moster och Farbror för att ni gett mig idén! Säkert har någon fler försökt tidigare men mitt teflonminne har inte fått det att stanna i min hjärna helt enkelt, tack till dig också!

I natt har jag fått en försmak av förlossningen. Jag har vaknat säkert 7 gånger av att det värkt i magen och ryggslutet. Antar att det är härliga sammandragningar som börjat vakna till liv. Fast det är ju fel att säga att dom vaknat till liv; de har funnits där men nu gör dom ont.



Alldeles nyss nattade jag Albin och avslutade med ett;

- Natti natti världens goaste Albin.
- Natti natti världens bästa mamma
, löd svaret så då vet ni! Jag är världens bästa mamma åt Albin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0