På ett annat sätt

Idag är det en stor dag. Det är "Nallens dag" på förskolan! Det var en sur kille som minsann inte skulle ha med sig något mjukisdjur t dagis. Väl framme plockar han stolt fram sin älsklingskatt. Ja så mkt älsklingskatt ett mjukdjur kan bli för vår son. Det är mest hårda grejer som låter illa och luktar olja som faller honom i smaken.

Natten har varit angenäm. Jag har sovit gott med bara en pisspaus och Albin blåste på t närmare 7 innan han vaknade. Vi hann t dagis före kl 9 och det var underbart. Kan ju bero på min förändring i frukosschemat - nu har vi återgått i utvecklingen och serverar fil i nappflaska istället för på en tallrik. Jag vet att det kanske inte är det smartaste men med tanke på att vi sparar 40-45 minuter varje morgon på det sättet så känns det som ett bra alternativ. Skulle filen serveras i tallrik äter han ca 2 skedar i minuten... en flaska tömmer han på någon sekund! Smörgåsfrukost är inte att tänka på för det tar ännu längre tid och det blir liksom inte någon mättnad om man bara äter tre tuggor av en smörgås. Inte för någon lång stund i alla fall!

Jag väntar på bebis och det ser segt ut. Ser fram emot att träffa Bertil om två veckor då han glatt kommer att meddela att vi sätter igång dig och allt kommer att gå jättefort - du kan åka hem redan imorgon!

Som synes har jag inte mkt vettigt att skriva om... det bli t att tända några ljus på graven t helgen för att ljusa upp Vilmers tillvaro. Här en dag konstaterade Albin att Vilmer faktiskt hör allt vi säger och det är ju sant i alla fall i vår historia om Vilmer. Han hör allt vi säger men vi kan inte höra honom och vi får träffa honom när vi dör fast vi har inte tänkt dö riktigt än om vi får bestämma.
Sen avslutade han med att berätta för mig att han blir storerbror igen fast på ett annat sätt, som han själv uttryckte det.

Så sant så sant min son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0