Papperstraktor

Idag är jag inte glad. Som en följd av att Albin inte längre sover på dagen kan han som bekant bete sig minst sagt odrägligt just på grund av trötthet. För sover man när man är svintrött? Jo, jag gör det men inte han. Igår var en mindre rolig dag för det var protester om ALLT och gnissel och gnäll och provokationer till tusen. Som tur var har min förkylning blivit mycket mycket bättre så jag har lite ork i alla fall, men inte mycket och absolut inte tillräckligt för att vilja fajtas med en som inte vet sitt eget bästa. När Albin är för trött så sover han av någon konstig anledning inte längre på dagen utan han sover pissdåligt under morgontimmarna. Imorse vaknade han kring 5 och bara skrek att han skulle ner och det var såå jobbigt för honom att ligga kvar i sängen. Sen var han hungrig. Sen skulle jag klia i knävecket. Sen tappade jag humöret och bjev aningen högljudd och sa att han får stå ute i hallen och skrika för jag ska sova. Efter drygt en timme gav han sig och somnade om och som tur var gjorde även jag det. Vi sov till strax innan 8 och nu verkar han vara betydligt gladare... Men fortfarande irriterar det mig att världen är för spännande för att man ska slumra till några minuter för att kunna bete sig på ett bättre sätt. Fast å andra sidan så märker jag att vi är helt klart på rätt väg bort från middagsvilan. Jättestor skillnad nu jämfört med för några veckor sedan - då var han ordäglig titt som tätt.

Eftermiddagen tillbringade vi hos Moster. Albin hade längtat hela dagen och kvällens höjdpunkt var badkaret. Vår lille badkruka förvandlades till badkarest härskare och vattnet sprutade och stänkte åt alla håll. Det skulle simmas på mage, flytas på rygg, sprutas vatten i ansiktet med duschslangen, lekas med "Nillan"(ni vet den där plastnyckelpigan m badskum i) bubblas med munnen i vattnet och hoppas!
Mamman undrar bara vad som hände med han som vägrar duscha i våran duch? Han som skriker så fort han får vatten i ansiktet?

Idag kommer F hem först kl 18 så vår myskväll blir ju hur lång som helst. Förstå vad trevlig vecka vi kommer ha nästa vecka. Massor av tid tillsammans när vi kan göra alla saker som finns på den berömda listan(som faktiskt blir kortare).

Positiva tankar, positiva tankar Anna! Hmm... visst tror jag på tankens kraft men just nu tror jag mer på den läkande och på den välgörande sömnens kraft. Jag tror på avslappning och mental förberedelse i lugn och ro.

Nu ska jag hjälpa Albin och limma ihop en traktor han klippt ut i färgat papper. Lite pyssel med andra ord! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0