Rapport från Prinsessan!

Dagens prinsessalyx;

- sovmorgon till 6.50 någonting och en luuuugn morgon.
- nyklippt hos frissan som fick tvätta mitt hår denna gång. Gissa hur skönt det är när någon pillar med håret... Jag skulle kunna sitta hur länge som helst hos en frissa!
- gullungen älskar sitt dagis(förlåt att jag tjatar om det men det betyder så mkt fö rmig att har diggar stället och trivs där)
- jag använde min nya parfym idag och har klarat av det utan att nysa bort näsan!
- kaninen har hållt sig på sin plats, hurra hurra!
- minisemester till Piteå är inbokad till helgen. Tyvärr blev det inte hotell utan en lägenhet med frukost i restaurangen och entré till äventyrsbadet istället. Hotellet var fullbokat... Men imorgon packar vi väskan och gör vår familjehelg!
- det var minusgrader i morse och det var så härlig luft! Påminn mig gärna om hur härlig luft det var idag när det är sisådär 28 minusgrader. Då lär jag inte var lika munter.
- gamla elever S kommer kanske på besök snart och det ser hela familjen fram emot. Kom bara ihåg att om du väntar lagom länge så kan vi vara på BB men vi kommer ju hem igen och då får du sniffa på bebis.
- kusinen T fick en likadan tröja som Albin fick igår. En helt vanligt tröja från Lindex med en massa bondgårdsdjur på. Gissa hur söta dom kommer vara när dom prickar in samma tröjdag?!
- vadmassage av båda vaderna= bort med det krypiga.

Dagen orpinsessalyx;

- grannens hund stod ensam ute i sin hundgård i natt och skällde i över en timme. Jag låg vaken och tvingades lyssna på skallen mellan 02 och 03 sen somnade jag om igen!
- bebis som "klöser" omkring med sina fötter i magen... läskigt

Förutom allt detta så har jag fått en massa grejer fixade som köpt hönsmat, fodrade arbetshandskar åt Albin(vilket var tänkt som födelsedagspresent men han hade minsann koll på att på Granngården finns det arbetshandskar med ull i) å sen var det typ inget mer. Jo, jag har tillagat en skaldjurslasagne för första gången. Vill du har receptet så finns det någonstans i bloggen. Det maträtten gör jag om men då bjuder jag den åt några som inte är så petiga med mat och en fräsch sallad till för den glömde jag bort nu.

Längtar efter kvällspromenader med barnvagn och trevligt sällskap. Om några veckor är jag redo var så säker!

Imorgon åker Moster till fjällen och jag är såklart lite avis på henne. Om ni kommer ihåg så fick hon en fjällvandring tillsammans med mig i 30-årspresent i våras men just i år så är jag inte lämpad för fjällvandring. vår resa blir av hösten 2010 alternativt 2011.

Tjing tjing


Kommentarer
Postat av: j

Härligt att han (ni) trivs med nya dagiset! Hoppas att ni får en härlig semesterhelg! Tack så hemskt mycket för tröjan som Tyra inte ens har sett ännu, mamman har glömt den på dagis... Kvällspromenader låter mysigt, hänger gärna med när tid finns!

2009-10-01 @ 21:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0