Torsdag

Drömmarnas trädgård, Charlie och Lola, Fåret Shaun och en massa andra barnprogram är avklarade. Inklusive frukost som tog rekordkort tid idag! Klockan är inte ens 8 ännu och detta kommer att bli en lååång dag. Vi fyller den med besök hos Moster efter kl 15 och vad gör vi innan det? Leker ute, matar djuren, städar och plockar, vilar under stora protester(men den här mamman måste bara få vila lite), lunchar, leker med favvotraktorn Claas...

Här kommer några ord från Albin till Moster, så håll i er;
.,mnbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Betydelsen är fortfarande okänd.

Måste på Biblioteket idag och lämna in böckerna innan dom knackar på min dörr och hotar med att jag aldrig mer får låna böcker där. MÅtte minnet vara med mig i den frågan.

Läste i NSD idag att vaccinering av riskgrupperna börjar på tisdag så då blir det till att köa i många många timmar gissar jag. Ska hur som helst till BM och lab på tisdag så jag finns ändå i lokalerna och ska givetvis ta mig en tur förbi vaccineringen bara för att kolla läget. Nytt försök på onsdag efter besök hos kuratorn så jag hoppas att jag kan få mig en spruta ganska snart. Jag är inte speciellt sugen på att vara däckad med en bebis och en 3-åring...

Nu lite oviktig info om en arbetgivare som jag ofta nämnt i bloggen. Det handlar inte om min egen arbetgivare utan en arbetsgivare till en person jag håller väldigt kär och har tre barn tillsammans med. För några veckor sedan så blev F förflyttad t Vidsel. Han och en annan kille fick ett okej/bra erbjudande om att pendla på arbetstid vilket i praktiken betyder att F åker samma tid hemifrån och kommer hem samma tid som om han skulle jobba i Luleå.
Igår kom en arbetsledare ut t Vidsel och meddelade att det är beordrad övertid från och med imorgon(läs idag) och inga resor på arbetstid. Det betyder att F kommer åka kl 5 på morgonen och vara hemma kring 20-21-tiden de närmaste veckorna. Eventuellt blir det till att jobba över på helgerna också. Mysigt! Till saken hör att killen som F jobbar med ropat efter extra folk redan för någon vecka sedan när han upptäckte att erbetet ligger efter i planeringen. Igår kom det två extra killar.
Hade det inte varit för att vi ska på BB när som helst hade den enklaste lösningen varit att F sover över i Vidsel några nätter i veckan för att slippa köra så mycket. Det blir ju trots allt drygt 30 mil varje dag tur och retur... Men nu ska vi ju föda barn inom 4 veckor och nog vill jag ha honom nära när det drar igång.

Nu måste jag agera doktor åt en "sjuk" Albin. Det är plasthandskar och doktorsväskan som gäller!!

Kommentarer
Postat av: j

Ni vet väl att vi kan skjutsa om det krisar!? Men han måste ju såklart hinna hem ändå... Kram.

2009-10-15 @ 21:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0