Bonusinlägg

Måste bara berätta hur glad jag är över att jag går hemma hela dagarna och valde att inte börja jobba. Igår blev jag påmind om hur sammandragningar känns... Nice! Eller så inte... då kändes det extra bra att veta att om jag har mkt sammandragningar mot slutet så kan jag lägga mig och vila precis när som helst. Idag fick Albin och jag en mysstund tillsammans i soffan innan middagen - helt perfekt för en trött mammakropp.

I samma inlägg kan jag än en gång berätta att valet av att byta förskola för Albin känns väldigt bra. Nu kan jag sova lugnt på nätterna. klart att jag kunnat sova gott på nätterna men det är det här jag inners inne har velat ända sedan Albin var i min mage och det börjar ju vara några år sedan! =)

Fick ett mail av en gammal elev och det värmer alltid lite extra. Finns många av mina gamla elever som jag tänker på, ganska ofta faktiskt. Vissa etsar sig fast på ett speciellt sätt och nu ser jag dem nästan som vänner... för det är precis vad de är. Svårt att förstå att jag varit deras Fröken en gång i tiden och nu har en helt annan relation till dem.

Lite svårare har jag att acceptera att killen som underkände min bil på bilbesiktningen också är en fd elev på min gamla skola. Tanken på att jag kan "få igen" för olika saker har inte slagit mig förrän nu... =) Små barn blir stora barn och tonåringar blir vuxna - skrämmande fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0