Dag 1

Tack för tipset att sova varannan dag. Det ska vi testa - fördelen med det är att jag bara behöver bila runt kommunen varannan dag! =)

Första inskolningsdagen på Lilla Miraklet gick super! Han var modigare än jag trodde han skulle vara och det vara bara på slutet som det blev lite för mycket och han tjatade om att vi skulle gå hem. Men vem blir inte sur och grinig när blodsockret sjunker och man befinner sig på gränsen till svält?! =)
Albin har fått en egen krok att hänga sina kläder på, en gul bil med Albins namn under. I det hemliga rummet fanns det en korg för extrakläder och i hallen en krok för galonisar. En rolig grej var två magnettavlor i hallen. På den ena stod det "Hej då!" och på den andra "Hej!". I små söta ramar fanns det ett foto på varje barn så när du kommer på morgonen flyttar du bilden på dig själv från "Hej då!"-tavlan till "Hej!"-tavlan. Fiffig idé tycker jag som mamma, barnen kan klart och tydlig se vilka som är på plats och vem som är hemma och så blir det en liten rolig grej av hela hämta-lämna-situationen. Åter till Albins dag... Han tittade sig nyfiket omkring och försäkrade sig om att jag skulle vara kvar idag. Lekte med tågbanor, en kran och lyfte klossar, tittade med stora ögon på allt pyssel som fanns framme och längtansfullt efter vattenfärgerna. Apelsinen som erbjöds under fruktstunden vägrade han. Ska bli kul att följa hur han vänjer sig vid det hela, uteleken är jag inte ett dugg orolig för. Allt går så mycket bättre ute och det har det alltid gjort. Det är inne han blir ganska rastlös och vandrar omkring, i alla fall på det förra dagiset. Ny plats nya rutiner? Kort pch gott kan jag bara konstatera att jag är lugn och harmonisk och känner redan nu att det här kommer att bli bra. Dagen får mycket gott betyg av mig!

När vi kom åt vi lunch och slappade i soffan. Sedan gick vi ut för att locka ut våra hönor ur hönshuset och det lyckades vi självkalrt med. Nästa projekt är att få dem ur hönsgården och bli lite sällskapliga...

Eftersom det blev en ganska tidig kväll så är jag redan bastad, kvällsäten och färdig för soffan och klockan är 18.47. Blir nog till att avrunda kvällen med en bok vid ett tidigt klockslag.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0