Fyra charminga damer

har flyttat in hos oss! Tekla, Agda, Kuttra(Blondie) och Snea är deras namn. De fanns sig genast tillrätta i hönsgården så om någon dag har vi förhoppningsvis fyra kuttrande damer som pickar omkring på gården.

Imorgon börjar vi inskolningen på Lilla Miraklet. Albin har klart och tydligt deklarerat att han minsann inte vill till sitt nya dagis, han vill vara på sitt gamla. Hans pessimistiska syn på livet kan just nu ha att göra med det faktum att han vägrar sova på dagen trots behovet. Ni kan ju ana hur underbart vi har det ibland. Det är bara att välja om jag vill fajtas rejält de dagar han ska sova eller köra bil(vilket är det enda sättet att söva honom på just nu) eller stå ut med en kille som tar till tårarna för ingenting. Livet leker för fullt just nu! Tips mottages mer än gärna för jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Jag ser ju hur han kämpar emot sin trötthet, gnider sig i ögonen, vrider och vänder och surar för småsaker. Gissa om jag längtar till vi kommit över på andra sidan!!! Jag kommer att jubla högt den dagen jag lovar.

Fredde är fortsatt hemma även imorgon och då har han varit krasslig i över en vecka. Själv känner jag ingenting ännu men det lär ju komma som ett brev på posten när som helst.

Nu är det tomt i mitt huvud.

Kommentarer
Postat av: Carola

Låt han sova varannan dag. Så gjorde jag med mina(barn ej hönor) och då bara en liten stund, tex i bilen. Ja, jag vet att det sen tar typ 2h innan de är glada efter väckningen:)

2009-09-13 @ 19:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0