Lilla Miraklet

Jaha, då var det dags att spendera sista lönen på bilen innan föräldrapenningen gör entré igen. Min bil klarade inte besiktningen så jag fixade tid på verkstaden och bytte bromsslangar. Idag var vi på efterkontroll och då uppdagades att bromsverkan var väldigt ojämn. Ett nytt fel hade uppstått. Byte av både bromsbelägg och bromsskivor fram och sen ny efterkontroll igen. Visst kommer ni ihåg att jag fick lägga ner kring 8000 kronor för bara någon månad sedan. På samma bil.

Igår hade bebisen ett sparkryck som varade i nästan en halvtimme. Hela magen gungade omkring och det var nästan så vi kunde se den lilla foten ploppa ut genom magen. Nio veckor kvar sen får han sparka live, ute på en filt. Har kommit på lite småsaker vi ev behöver fixa;
- kläder i de minsta strl 50 och 56
- filt/täcke att ligga på. Såg att IKEA hade ett som såg roligt ut så vi kanske inhandlar det.
- en sak vi inte måste ha men som vi gärna har är en babykorg. Vi hade ingen till Albin men det verkar så mysigt... Kanske finns det någon släkting som kan låna ut sin tvättkorg i några veckor, eller vad tror du faster J? =)

De stora avslöjandet jag lovade att avslöja handlade om att Albin ska börja på nytt dagis. Han ska börja på Lilla Miraklet som jobbar Montessoriinspirerat. Det tror jag kommer passa honom perfekt! I alla fall så passar det mammans filosofi/pedagogik helt perfekt. Vi börjar inskolningen i mitten av september.
Självklart är jag medveten om att det inte alls är bästa timingen nu med bebis och allt. Men vi fick ett erbjudande som vi inte kunde motstå och att veta att nästa barn också får plats på samma förskola känns väldigt bra. Dessutom får ju faster möjlighet att hålla koll på Albin och Albin får möjlighet att leka med sina kusiner T och E hela dagarna.

Det andra avslöjandet kommer jag inte ihåg just nu...

Kommentarer
Postat av: j

Självklart får ni låna både kläder, täcke och korg om ni vill! =)

2009-09-02 @ 19:02:18
Postat av: jonna

vad spännande, axel står ju i kö oxå. kan jag få lite info från dig sen då!

2009-09-03 @ 13:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0