Miniweekend

Nu sitter jag här. Barnfri för några minuter och bara njuter av lugnet. Albin och jag packade en stor väska och begav oss på semester till Moster. Eftersom hon numera bor i Kalix så blev resaninte så lång men vad gör väl det. Vi vuxna ska njuta av en film och massa godis och ungen får extratid med Moster!

Höstvädret fortsätter att vara i min smak - svalt och soligt! Förstår inte varför svalkan kom förrän nu, den hade mer än gärna kunnat komma redan under sommaren så hade även jag kunnat njuta av den. =)

Vet inte varför men jag känner mig ganska trött just nu. Börjag bli tungt och jag räknar dagarna... Tyngre lär det bli. Ser fram emot vår familjehelg på hotell med bad och umgänge så det får bli mitt fokus just nu. Även valrossar är smidiga och snabba i vatten! Framförallt i vatten skulle jag nog tillägga.

Igår hade Albin ett stort problem; vad skulle barnen på dagis säga när han var ledig på fredag? "Mamma tänk om dom vill att jag är där idag?" Tja, du ska ju dit på måndag så dom klarar sig nog. =) Hur som helst fanns det en längtan efter att få åka dit och leka och det är ju aldrig fel. Den har liksom inte funnits tidigare...

Dagens projekt har varit att försöka locka ut våra hönor ur hönsgården men det är lättare sagt än gjort. En höna, Agda, hoppar ut men har inte en aning om hur hon tar sig in igen. Igår fick Fredde lyfta in henne till de andra brudarna. Hönshjärnor är inte hur klipska som helst. Får se om donnan hittar in ikväll eller om hon virrar omkring på utsidan av hönsgården?!

Äh nu tar blogglusten slut och jag ska slappa på soffan och känna mig rastlös för första gången på väldigt länge. Sen hoppas jag på en sovmorgon till minst 6.30 imorgon, det skulle vara toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0