Ner som en pannkaka upp som en sol!

Patrik; Kycklingwoken ser jag alltid fram emot! Jag passar gärna på innan jag börjar amma för då är det slut med de starka kryddorna tills vi vet hur den lilles mage reagerar.

Som ni kan ana genom inläggets titel/rubrik så har dagen varit en toppendag. Den började med att gossen satt och grät över att han inte skulle på dagis idag. Det är ett gott tecken tycker jag! Imorgon ska han dit för jag ska lyxa mig hos frissan. Borde passa på att boka in en ansiktsbehandling också för jag har ju presentkort och det skulle verkligen sitta fint. Måste ta tag i det så det blir av... annars måste jag ge bort kortet och det vill jag ju inte! Humöret hos mamman har varit på topp och det är så skönt att det vänder så fort. Men det börjar jag lära mig om mig själv och mitt liv som änglamamma - deppigheten varar inte så väldigt länge och jag reser mig betydligt fortare ur avgrunden jämfört med tidigare. Jag har mer kraft helt enkelt. Idag har jag fungerat som vanligt så oroa er inte alla ni som började med det. =)

Dagen har även bjudit på kaninjakt. Jepp, kaninen Axel bestämde sig för att springa loss hela dagen och var helt omöjlig att fånga. Ni kan ju tänka er synen av en gravid kvinna som tar sig fram det "fortaste" hon kan och en ivirg treåring som hoppar jämfota av glädje över att kaninen är lös och det är hans tur att fånga den. Mmm... väldigt lyckat koncept. Efter att telefonen ringt ett antal gånger och meddelat att vår kanin är lös och pappan kommit hem blev det helt plötsligt Albin som blev "chef" över hur fångandet skulle gå till. "Stå still pappa! Hör vad jag säger!" följt av "Nu kan du ta han!"

Nåja vi fick fast honom till slut och det var pappan som tryckte fast djuret mot marken och jag lyfte upp det.

Så man tackar så hemskt mycket för den fina gåvan jag fick av några elever från Marielundsskolan i Haparanda!! Tack så mycket systrarna K***s! Nästa gång han smiter och inte samarbetar vid infångandet så är det er gamla fröken som ringer er och ni kommer hit och tar hand om fångsten!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

HAHAH att du haft kaninjakt är ju inte något jag kan rå för, du får se till att ha bättre koll på honom ;)



Haft strul med internet men nu börjar jag få det problemet löst. Tänkte att vi ska planera in någon dag då jag kan komma på besök, har börjat ställa in mig mentalt på den tanken och det är inte fullt lika skrämmande längre.



Hoppas allt är bra med er.

Vi ses nog snart, ta hand om dig.

KRAM

2009-10-01 @ 12:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0