Barnkalas

Albin är på kalas och Helmer sover som en klubbad säl. Pappan är på kurs och lär sig hur man jagar säl, på ett lagligt sätt. Tur att Moster kunde ta med sig Albin på kalas så Helmer får sova sig pigg - han som vanligtvis bara sover i 30 minuterspass har sovit i över en timme nu. Lämplig dag valde han oxå, den enda dagen vi har något inplanerat direkt från förmiddagen. Vi dyker upp på festligheterna när den lille vaknat och ätit! Borde inte ta så länge till med tanke på att jag just öppnat bloggen och ser min chans att fylla den med några rader...

Igår pratade jag av mig hos kuratorn och det var välbehövligt. Känns alltid så skönt att få lätta sigg hjärta och dessutom få lite fakta bakom reaktionerna. Bokade en till tid innan sommaren så jag kan gå på ledighet med några kilo mindre i ryggsäcken.

En resa för mig och Albin till Göteborg finns inplanerad under hösten. Ska finslipa detaljerna och boka flyget så är det klart och betalt! Skulle gärna åka redan nu och möta våren men jag vill ha lite mamma-Albintid och det går inte så bra med amningen och Helmer just nu. I oktober är den lille 11 månader och då borde jag ha slutat amma. Har jag inte det ser vi till att det är klart innan jag åker så både jag och F kan sova gott om nätterna. De senaste nätterna har han inte ätit alls mellan kl 22 och kl 6 på morgonen så det kan lösa sig av sig själv. Och det kan också bli så att han blir ännu mer snuttig om någon månad men det tar jag hand om då, om det händer. Känns lite vemodigt att planera att sluta amma. Albin slutade ju så hux flux och det var enbart en lättnad, han krånglade så kopiöst med amingen. Det gör inte Helmer. Han äter och är nöjd för det mesta. Iofs nu så är det så spännande saker som händer runt omkring så han har inte full fokusering på amningen om det är stoj och stim kring oss, men söker jag upp en lugn vår går det oftast bra.

Igår hade jag även möjlighet att se TV4´s "Solsidan". Hur kul är inte det programmet? Jag skrattar som en galning när jag sitter framför det programmet, det är ju hur kul som helst!! Igår var det barnafödande på gång. Kanske inte helt min grej med allt så färskt i minnet, ett väldigt smärtsamt minne, men det gick vägen.

Nu vaknar Helmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0