Blaj

Min äldsta son har fått en ny idol. En idol med en traktor och en vedmaskin. Han har fotat både honom och traktorn så nu ska bilderna in i albumet. Det ska ätas och pratas och lekas med idolen!

Den gigantiska vedtraven har minskat kraftigt. Men det är fortfarande jättemycket jobb kvar innan den värmer vattnet jag sedan ska duscha i. En del ska till stugan, ner i källaren, in i vedboden, i säckar/pallar och sen får vi tillverka något konstverk av det som blir över. Gissar att jag kommer drömma om ved ett bra tag framöver... Och ja, det är inte jag som överdriver denna gång. Vi har massor av ved. Jag pratar om 3-4 årsvedar till huset och grillved till stugan!

För att förgylla dagarna framöver så passar jag på att bli förkyld. Igen. Det täpper i näsan och jag blir än en gång nässpraysberoende.

Har inte alls mycket vettigt att skriva om för dagarna går i rasande fart som vanligt. Hann  i all fall med ett kort besök på IKEA för lite papperstallriksinhandling. Ska återvända dit på torsdag för att köpa sängarna vi ska ha i stugan.

Äh... nu ger jag mig med detta tråkiga inlägg. Söker efter inspirationen någon annanstans.

Häromdagen funderade Albin på olika saker och en sak han fastnade för vad varför inte B gett honom någon grävmaskin. Jag svarade att han faktiskt fått hur många bra traktorer som helst och då tyckte han att det var ju bra att han fått dom i alla fall. =) Han var helt klart nöjd med den förklaringen. Jag skulle gärna vara i huvudet på en 3,5-åring under en dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0