Återbud från gruvan

Idag blev det grillspett till middag och det var så gott så gott, som Albin brukar säga.

Ett glädjande besked om att F inte åker iväg och jobbar i Gällivare. Trist att han inte får in foten på firman, men det lär komma fler tillfällen. Det blir ändå övernattning hos Mormor och Morfar bara för sakens skull. Albin har laddat i flera dagar och blev lite smått besviken när Pappsen inte skulle jobba i gruvan.

Helmer växer så det knakar. Storlekarna på kläder byts snabbt ut och jag inser att snart är det dags att börja göra sig av med de som inte ska vara kvar! Gissa hur skönt det ska bli. Mer plats i garderoben för annat skrot. ;) Förutom att han växer rejält så har han börjat vända sig så smått från rygg till mage, speciellt på natten. en del nya ljud har även gjort sig till känna och det allra senaste är motorljudet. Till motorljudet hör en hel del spott och dregel... blandat med lite kräk.

Helgen blir en lugn helg; lite barnkalas och lugna stunder för familjemys. Lite plock och städ och tvätt och blöjbyte.

Idag kom jag i ett par byxor jag inte använt sedan innan graviditeten med Vilmer. Är så glad över att min garderob sakta men säkert växer. Okej, en del kläder har passerat bäst före-datum för flera år sedan men är skapliga att gå omkring i här hemma och torka kräk på. Svarta allroundbyxor är bra att ha och det var dom jag fyndade fram i garderoben! 2 par var det dessutom och på tisdag hämtar jag kläder som jag beställt från Bubbleroom; en kjol, tunika och en tröja. Vet inte varför men det känns bara så bra att få uppdatera kläderna, få koll på modet(vilket jag eg inte alls har - jag måste alltid på hjälp med det!). Skobiten däremot måste jag ta tag i snart... där ligger jag efter rejält.

Nu ska jag frossa i lördagsgodiset som vi smygöppnar redan på fredagkväll. En godispåse kan alltid piffa upp vardagen för mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0