Bambukula

Idag har vi gått på spårpromenad. Vi hittade spår från traktor, bil, Albins spark m plog, hund, älg, skoter och spår från en snöslunga. Han gillar spår vi son. Djurspår som fordonsspår. Och se upp så du inte går på spåren som blir när traktorn skottat gården m snöslungan. Ränderna ska vara kvar!! Det är mer än en gång som jag tvingats hoppa runt på gården för att ta mig fram till bilen utan att "förstöra" spåren. Vad gör man inte för sina barn? Kan dock se en aning tokigt ut när jag skuttar runt och hoppar likt en apa på gården - i alla fall för dom som inte förstår anledningen.

På pysselsidan så har Albin lärt mig hur man gör hjärtan. Du tar en piprensare och trär på pärlor i de färger du vill. Sen viker man bara det till ett hjärta. Lätt som en plätt! Ibland brukar jag gå in på Återvinningen. Det gjorde jag igår och jag fyndade(jo faktiskt) en vävstol till Albin. Gissa om han vävt och vävt idag. Säkert en 10-12 cm lång matta har han skapat hittills... i vitt, blått och svart. Vi väver på och har berättade stolt till Gammelfarmor och Gammelfarfar idag att han minsann ska väva en duk till Moster!! ;) EFtersom han älskar att pyssla så blir det mängder av pyssel. Det bästa med det är att han delar med sig av pysslet. Igår, till exempel, fick Moster ta det av ett halsband(läs pärlor på piprensare) och en kikare(läs hushållspappersrulle m glitter och pappersbitar fastlimmade). Så alla ni som hälsar på hos Moster. Kolla om "kikaren" finns i köksfönstret - det var i alla fall vad hon lovade Albin.
Dessutom har han kommit på ett eget pyssel. Du tar en toapappersrulle och en sax. Sen klipper du upp rullen i kortändarna lite snett och vindt och vips har du en bambukula. Med den kan man leka.

Och ja, jag vet att de flesta av mina inlägg just nu handlar om Albin och Helmer. Men mitt liv är inte så spännande just nu och dessa två stjärnor upptar dem mesta(läs all) min tid. Det finns en tid för mig och mina intressen om ett litet litet tag... typ till sommaren.

Pang pang på er!!!

Kommentarer
Postat av: Moster

Kikare och trumpet om jag får be.

2010-02-12 @ 21:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0