Ljuset återvänder

Då var det damm och fläckfritt bakom köksspisen! Lyckliga själar som har spishäll - ni slipper frossa bland dammråttor och gamla makaroner som på något sätt hamnat under/bakom spisen. Albin var en flitig hjälpreda trots sin feber och drog fram med sin minidisktrasa över hela spisen.

Igår kväll såg jag ljuset i tunneln. Jag såg hoppet om ett normalt liv återvända. De tre senaste månaderna har för vår del bestått av bebisskrik och att på alla möjliga sätt försök få tyst på skriket. De senaste veckorna har det varit lugnt med skriket men då har också F fått bära på lille Helmer hela kvällarna... och söva om direkt han vaknade. Igår somnade han som vanligt i F´s famn och efter nästan en timme kunde han lägga lillen på fårskinnet i soffan där han sov tills vi gick och la oss. Förstår ni vilka framsteg vi gör. Från skrik till sovande bebis i soffan. Det kan jag helt klart stå ut med!!

Idag är det underbart väder och jag hoppas på att även jag hinner ut en sväng i dagsljuset, kanske på en promenad.

Nu tänker jag avsluta inlägget för när jag sätter mig vi d datorn så vaknar alltid Helmer. Det är lika säkert som att jag blir superhugrig när jag ser matlagningsprogram på kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0