Magruta

Idag fick Helmer sina första två sprutor. Han skrek högt vid den första och ännu högre vid den andra. Sedan fortsatte skrikandet här hemma när Alvedonen slutat verka och vi inte fyllt på dosen. Den missen lär vi inte göra om imorgon om det ser ut att fortsätta i samma anda.
Just nu åker Helmer sparklåda och ALbin och jag myser framför barntv. Så skönt att bara ha en person att bry sig om för några minuter...
Imorgon blir det middag hos Freddes faster och på lördag blir det middag för mig tillsammand med mina "julbaksväninnor". Ska bli trevligt med lite vuxensällskap!

Idag fick Albin välja om han ville stanna hemma eller om han ville leka med kompisarna på dagis och han valde... att leka med kompisar på dagis! Det var en stor överraskning och det har inte hänt förut. Men efter gårdagen här hemma och en Albin som gick och tjatade efter kompisar att leka med förstod nog även han att det inte är så himla spännande här hemma alla dagar. En del dagar är det det... men inte alla.

Igår testade jag mina (obefintliga) magmuskler. Jag tog i så att det knakade och det var just och just så att skulderbladen lämnade mattan. Det känns inte ju inte så jättebra men det kan ju bara betyda att jag kan bli starkare. Och vem har förväntat sig något annat från en kropp som inte använt magisarna på läääänge. Dessutom har dom inte befunnit sig på sin vanliga plats under båda graviditeterna. Men jag lovar att ta i men några magrutor ger jag inga löften om. Till magrutor är det en lång, lång, lång, lång, lång väg.

Kommentarer
Postat av: A

Det är alltså träningsvärk som gör att du behöver massage i helgen... =)

2010-02-12 @ 21:08:39
Postat av: annavirrmamma

Precis!!

2010-02-12 @ 21:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0