Prinsar och prinessor

Tröttheten får jag nog leva med ett tag till. Det går att blunda för den om jag kniper ihop ögonen riktigt, riktigt hårt.

Eftersom Helmer är krasslig med hosta så blir det inte mycket sömn för oss här i huset. Inatt har han ätit hur många gånger som helst och det kan ju beror på att han ev har ont i halsen och tycker det gör för ont att käka på dagen medans han är lite yr av all sömn på natten och då känns det inte lika mycket. Albin är fortfarande magsjuk och han sover inte heller som en prins. Jag sover inte som en prinsessa för det är hårt att ligga på madrasser i skrubben. Helmer och jag sover i skrubben för att inte ligga mitt i alla baciller om det nu går att undvika men vi gör ett försök. Pappan i huset sover inte heller och det beror på att det är han som tar hand om Albins trassliga nätter. Så imorse vaknade Albin och Pappan strax innan fem och Helmer och jag somnade strax innan fem efter en timmes vakenhet. Kan bli en ganska spännande dag vi har framför oss - men det kommer inte tillbaka!!

Taket inomhus i stugan håller jag på att måla vitt. Hittade dessutom en himla massa vit vägg/takfärg nere i källaren så väggarna lär få sig en omgång av penseln dom med. Sedan ska soffan, en bänk och några stolar också få smaka på vitfärgen... och en gammal vedlåda som ska bli soffbord. Jag är med andra ord på gång med att göra det jag kan för att få stugan färdig. Just det! Ett par vita gardiner jag tidigare haft i köket i huset ska sys om och bli kappor i stugan men det anligar jag Mormor till. Då går det fort och blir bra gjort. Sen är det bara lite små grejs som ska fixas; beställa sofföverdrag, vaxduk, göra sänggavel så det är bara att sätta fart redan nu. Ut i lagården för att se om vi har någon skiva som är 165 cm gånger 60 cm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0