Varv 1 avklarat

Att gå ut med två barn är ganska roligt när man väl är ute. Ibland kan det dock ta sin lilla stund innan man är ute. Alla tre.

Stora barnet ska kissa innan kläderna ska på. Sedan är det fleecebyxor, fleecejacka, tjocksockar, skarves, mössa, handskar, overall, skor och reflexväst som ska på. Skicka ut stora barnet.
Börja ta på dig själv kläderna. Täckjacka, täckbyxor, mössa, skor och handskar.
Klä på lilla barnet som håller på att skrika halsen av sig av trötthet. Overall, mössa, vantar och tossor. Hopp in i åkpåsen i vagne och första hjulparet möter Stora barnet i dörröppningen.

- Mamma, jag är bajsnödig... Jag måste bajsa.

Första varvet med vitfärg på väggarna är målat i stugan och inom kort drar jag på varv nr 2 och sen är det nästan klart. Då ska det bara målas lite möbler men det gör jag hemma i köket nr 2 eller så lånar jag något varm, trevlig utrymme när jag slipat möblerna och bara ska måla på lite färg. Någon som känner att hon vill låna ut en del av sin källare? ;) Någon som har en liten varm, gosig verkstad som bara står och längtar efter jobbobjekt?

Nu kommer Albin hem från Mormor och MOrfar så nu ska vi elda bastun som han bestämt. Vår lille bastufantast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0