Förlåt

lille Helmer för att jag inte ser det uppenbara som alla andra lyckats se. Din pappa har sett det för länge, länge sedan och försökt att få mig att förstå det. Du har magknip och det märks tydligast på kvällarna. Anledningen till att jag inte sett det eller kunnat sätta ord på det är för mig fortfarande en gåta. Full av hormoner och med en trötthet som ständigt jagar mig och med viljan av att det ska "flyta på" som vanligt här hemma har jag missat det. Trots dina ivriga försök för att få mig att fatta har jag tittat åt et annat håll. Nu kan jag inte blunda längre för rullgardinen har dragits upp och hissen finns på översta våningen eller hur man nu säger. You´ve got magknip killen. Följande åtgärder har tagits;

- Minifom
- fänkålste åt mig och gossen
- magknipsmassage morgon och kväll
- pruttventil beställd (från nätet men jag ska kolla upp det hela ännu mer exakt innan vi tar dem i bruk för jag känner mig aningen skeptisk även om det lovordas på familjeliv av kolikbarnsföräldrar)
- mjölkfri kost pågår för fullt sedan några dagar
- tålamodet laddat till max för sista spurten. Det sägs att det går över vid 3-4 månaders ålder...

Har jag missat något?

Tur att bebisar ler på morgonen i alla fall... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0